I njemački proizvođač luksuznih automobila Mercedes-Benz tužio je Europsku komisiju zbog carina na uvoz električnih automobila iz Kine, pridruživši se BMW-u, Tesli i skupini kineskih tvrtki.
I Mercedes-Benz je odlučio osporiti carine pred Europskim sudom (ECJ), uz Teslu i BMW, rekla je glasnogovornica tvrtke.
EU je carine uvela krajem listopada, uz obrazloženje da, prema rezultatima istrage, državne subvencije jamče kineskim tvrtkama nepoštenu prednost u tržišnoj utakmici.
Najviša carina odrezana je kineskom proizvođaču električnih automobila SAIC-u, od 35.3 posto. Slijede Geely s 18.8 posto i BYD sa 17 posto.
EK: Spremni smo braniti svoju odluku na sudu
Najnižu carinsku stopu Komisija je odredila za uvoz automobila koji u Kini proizvodi američki Tesla, od 7.8 posto.
Američka tvrtka podnijela je prošle srijede, zadnjeg dana roka za žalbe, tužbu protiv Komisije zbog odluke o carinama, pridruživši se Geelyju, SAIC-u i BYD-u i kineskoj komori za vanjsku trgovinu CCCME te njemačkom BMW-u, pokazuju sudski dokumenti.
Mercedes u Kini surađuje s Geelyjem, napominje novinska agencija dpa.
Europski parlament citirao je u izvješću objavljenom u listopadu navode "više izvora da kineske tvrtke (primjerice BYD, Nio i Xpeng) još uvijek izvoze relativno malo automobila i da dvije trećine kineskog uvoza u EU čine vozila koje etablirane kompanije iz EU i SAD-a proizvode u Kini".
Glasnogovornik Europske komisije odgovorio je na pitanje o tužbi da su "spremni braniti svoju odluku na sudu".