IAKO je najavio zatvaranje tvornica u Njemačkoj, prva koje će se riješiti je u Kini.
Nakon godina pritiska Volkswagen će, izgleda, konačno podleći i prodati tvornicu u regiji Xinjiang. Njemački proizvođač je potvrdio da prodaje tvornicu i dva testna poligona. Radi se o pogonima otvorenim u suradnji s koncernom SAIC, s kojim su se povezivale glasine o kršenju ljudskih prava. To se posebno odnosi na Ujgure, turkijsku etničku skupinu koja živi u toj regiji.
Međutim, Volkswagen je također najavio da proširuje partnerstvo s kineskom tvrtkom te obećao da će predstaviti 18 novih modela do 2030. i produljiti njihov ugovor do 2040. Prva dva nova automobila, oba električna, stižu već 2026.
Postrojenje je imalo kapacitet za proizvodnju 50.000 jedinica godišnje, ali nije proizvelo nijedan automobil od 2019. Volkswagen je demantirao izvješća da je zadržao tvornicu otvorenom zbog uvjeta postavljenog iz Pekinga da nastavi proizvodnju diljem Kine. U srijedu je rečeno da je odluka o prodaji tvornice donesena iz ekonomskih razloga, doznaje Reuters.
Najavili otkaze
Podsjetimo, ranije ovog tjedna izvršni direktor marke VW Thomas Schäfer otkrio je da ne vidi kako bi tvrtka mogla postići svoje ciljeve bez zatvaranja barem jedne tvornice u Njemačkoj. No, moguće je zatvranje i više pogona, a strahuje se da bi to moglo dovesti i do otkaza više tisuća radnika. Razlog za ovakve poteze je sve jača i povoljnija konkurencija električnih automobila iz Kine, koja je unijela nesigurnost u cijelu automobilsku industriju.
Volkswagen, najveći europski proizvođač automobila, zabilježio je pad prodaje od 4% u ovoj godini u usporedbi s prethodnom. Situacija s profitom je još ozbiljnija – dobit je u trećem tromjesečju ove godine pala za čak 42% u odnosu na isto razdoblje lani. Prvi put u povijesti tvrtka razmatra mogućnost zatvaranja svojih proizvodnih pogona u Njemačkoj.
>> VW u problemima. Masovna otpuštanja, traže od radnika da se odreknu dijela plaće
"Njemačke proizvodne lokacije za nas su izuzetno važne, i borit ćemo se za svako radno mjesto. Međutim, preduvjet za to je smanjenje troškova u svim segmentima poslovanja kako bismo postali konkurentniji i fleksibilniji u pogledu cijena," izjavio je izvršni direktor Volkswagena Oliver Blume.
Trenutno oko 300.000 ljudi radi u deset Volkswagenovih tvornica diljem Njemačke. No, planovi o zatvaranju najmanje tri pogona i ukidanju desetaka tisuća radnih mjesta već su uznemirili zaposlenike. Tvrtka je dodatno zatražila od svojih radnika smanjenje plaća za 10 posto.
>> Dramatična kriza u njemačkoj industriji. Što se to događa?
"Ovo su vrlo drastični rezovi koji unose strah među zaposlenike. Pitanje je kako ćemo prehraniti svoje obitelji i što nas dalje čeka. Ove odluke imaju široke posljedice, ne samo za naše obitelji nego i za cijelu regiju, pa i Njemačku u cjelini," rekla je Britta John, zaposlenica Volkswagena u sektoru sigurnosti informacija od 1997. godine.