ŠTO SE SVE uzima u obzir pri kupovini novih vozila u državama širom svijeta? Odgovor na to pitanje pokušala je dati konzultantska kuća Deloitte, koja već 14 godina analizira trendove među kupcima automobila.
Tako su i u ovogodišnjem izvješću "Globalno ispitivanje stavova kupaca automobila u 2024. godini" istražili potrošačke trendove koji oblikuju globalni automobilski sektor, uključujući interes za kupovinu električnih vozila, svrhu kupnje, lojalnost prema brendu, nove tehnologije u autoindustriji i razne inovativne usluge vezane uz vozila. Ovo su samo neka od njihovih saznanja.
Najvažniji cijena, performanse i kvaliteta
Unatoč promjenama potrošačkih navika, osnovni kriteriji u donošenju odluke o kupnji vozila i dalje su cijena, performanse i kvaliteta. Cijena je na vrhu popisa faktora koji utječu na izbor marke vozila za ispitanike u SAD-u (59%), Japanu (58%) i Njemačkoj (55%), dok su performanse vozila glavni faktor u Južnoj Koreji (55%) i Kini (53%). Kvaliteta proizvoda je od najvećeg značaja u Indiji (65%).
Brojni potrošači diljem svijeta razmišljaju o promjeni marke za svoje sljedeće vozilo, ali tu prednjače Amerikanci. Naime, više od polovice (51%) ispitanih američkih potrošača razmatra odabir druge marke vozila prilikom svoje sljedeće kupovine.
Želja za isprobavanjem nečeg novog glavni je razlog za većinu potrošača diljem svijeta kada razmišljaju o promjeni marke za svoje sljedeće vozilo, uključujući i u SAD-u (37%) i Jugoistočnoj Aziji (50%).
Zanimljiv je i odnos prema samom procesu prodaje. Fizička interakcija ključna je za iskustvo kupnje vozila, posebno kada je riječ o probnoj vožnji za ispitanike u Indiji (94%) i u SAD-u (86%). Osobno pregovaranje o uvjetima kupnje važno je potrošačima u Jugoistočnoj Aziji (90%), kao i interakcija sa stvarnim ljudima za kupce u Njemačkoj (80%).
Amerikanci se ne brinu o održivosti
Fizička interakcija s vozilom prije kupnje, dakle test-vožnja, najvažnija je za kupce u Kini (91%) i Japanu (77%).
Vrlo je zanimljiv, čak i pomalo nevjerojatan podatak koji se tiče posvećenosti i usmjerenosti brendova prema održivim proizvodnim praksama. Ona je najvažnija za 56% ispitanika u Indiji, dok je samo 18% ispitanih u SAD-u smatralo da je to vrlo važno.
Sklonost prema domaćim proizvođačima automobila najjača je među ispitanicima u Japanu (70%) i Južnoj Koreji (50%), dok je najmanje prisutna u Jugoistočnoj Aziji (22%) i SAD-u (35%), što naglašava konkurentski izazov s kojim se neki brendovi suočavaju na vlastitim tržištima.