Što povezuje hitove Titanik, Jamesa Bonda i Indianu Jonesa? Jedna legendarna marka

Foto: Renault

BROJNE su antologijske scene snimljene s Renaultom u glavnoj automobilskoj ulozi.

Jurnjave su sastavni dio većine filmskih hitova, a tek posebni automobili uspiju se izboriti za zapaženu ulogu i preživjeti do kraja filma. Renault i film povezani su još od svojeg rođenja u Francuskoj prije više od stoljeća.

Braća Lumière patentirala su 1895. prvi kinematograf, a kao lokaciju za svoj filmski studio odabrala su Boulogne-Billancourt koji se nalazi nedaleko od otoka Seguina, mjesta na kojem će Renault otvoriti svoje prve tvornice.

Louis Renault oslanjao se na kino za promicanje svojih izuma još otkako je 1899. osnovao tvrtku Renault Frères. Te godine braća Lumière s njim su snimila kratki film u kojem sjedi za upravljačem prvog modela Marke: Renault Type A. Riječ je o vozilu koje je Louis Renault osobno dizajnirao i stavio na tržište.

Time je započeo poseban odnos Renaulta i sedme umjetnosti. Renaultova vozila i danas se pojavljuju u brojnim filmovima, a tvrtka svake godine podržava filmske festivale diljem svijeta tako što prevozi zvijezde do najljepših crvenih tepiha. Među njima je svakako najpoznatiji Cannes s kojim surađuje nepuna četiri desetljeća.

Prisjetimo se i nekih filmova s Renaultima kroz povijest

Renault CB – Titanik, u režiji Jamesa Camerona (1997)

Titanik je tragična priča o potonuću slavnog broda. Ovaj je putnički brod prilikom svoje prekooceanske plovidbe 1912. prevozio razne predmete, a među njima je bio i Renault Type CB. Njegov je vlasnik bio William Ernest Carter, putnik prvog razreda (i jedan od preživjelih), koji je htio vratiti vozilo u Sjedinjene Američke Države. U takvom su modelu iz 1910. Leonardo Di Caprio i Kate Winslet snimili ljubavnu scenu.

Renault NN – Indiana Jones i posljednji križarski pohod, u režiji Stevena Spielberga (1989)

Renault NN proizvodio se između 1924. i 1929., a prodan je u 150.000 primjeraka. Šezdeset godina nakon što se prestao proizvoditi, Spielberg je snimio treći nastavak filmskog serijala o pustolovinama Indiane Jonesa. U jednoj od najpoznatijih scena model Torpedo iz 1928. s četiri vrata pokušava sustići tenk.

Renault 11 – Pogled na ubojstvo, u režiji Johna Glena (1985)

Renault 11, najprodavaniji automobil u svojoj klasi 1980-ih, bio je zvijezda u jednom od filmova o Jamesu Bondu: Pogled na ubojstvo. Roger Moore utjelovio je slavnog britanskog tajnog agenta koji podno Eiffelovog tornja preotima upravljač Renaulta 11 i zatim kreće u nemilosrdnu potjeru uz obalu rijeke Seine. U bezglavom jurišanju gradom R11 udara o prepreku i preobražava se u kabriolet, a potom se zbog sudara doslovce prepolovio.

Od Jacquesa Tatija do Jamesa Bonda, od 1940-ih do 1980-ih

Renault Nervastella na filmu se pojavljuje 1949. godine u prvom filmu Jacquesa Tatija, Praznični dan (Jour de fête). Profilom koji podsjeća na svrakin rep i prednjom maskom u američkom stilu ovaj je model stekao brojne poklonike u vrijeme kada se pojavio. Nekoliko godina kasnije, 1964., Žandar iz St. Tropeza (Gendarme de Saint-Tropez) bio je veliki hit u francuskim kinima. U filmu se Louis de Funès i njegova patrola voze u kultnom plavom kombiju – Renaultu Estafette. Renaultov model R8 Gordini, za čijim je upravljačem ovaj put bio Lino Ventura, zabrujao je i u filmu Nemojmo se ljutiti (Ne nous fâchons pas) iz 1966. Tati je 1971. snimio Prometnu gužvu (Trafic), film u kojem pratimo pustolovine gospodina Hulota, pariškog dizajnera koji preobrazi Renault 4L u neobično vozilo za kampiranje, opskrbljeno nevjerojatnim napravama i opremom.

U filmu Nikad ne reci nikad iz 1983. Sean Connery posljednji put oblači odijelo agenta 007. Renault se još jednom stavlja u službu Njezina Veličanstva i u nezaboravnoj potjeri ulicama grada Antibesa suprotstavlja agenta na motociklu i Renault 5 Turbo 2.

Od Dalekih rođaka do Brigade tigrova, razdoblje 1990. – 2000.

Ne može se govoriti o Renaultu na filmu, a da se pritom ne spomenu Daleki rođaci (Les Visiteurs, 1993.) i poštansko vozilo Renault 4 F4. Godefroy de Montmirail (Jean Reno) i Jacquouille la Fripouille (Christian Clavier) testiraju izdržljivost ove furgonske izvedbe „đavoljih kola” iz 1983. Godinu dana kasnije skupina komičara pod imenom Les Nuls, koju su činili Alain Chabat, Chantal Lauby i Dominique Farrugia, snimila je Grad straha (La Cité de la Peur) i našalila se na račun marke Renault kroz parodiju reklame za ograničenu seriju modela Safrane Palme d’or.

Godine 2003. izlazi još jedna komedija i još jedan Renault pronalazi put do filmskog platna. U filmu Tko je ubio Pamelu Rose (Mais qui a tué Pamela Rose) Kad Merad i Olivier Baroux sjedaju za upravljač žutog modela Renault Fuego s natpisom „najpoznatije francusko vozilo 1982”. U filmskoj adaptaciji Brigade tigrova (Les Brigades du Tigre) iz 2006. Clovis Cornillac vozi Renault AX Torpedo, jedan od najpopularnijih europskih modela s početka prošlog stoljeća. Francuskom redatelju Julienu Leclercqu Renault 2007. ustupa tri prototipa svojih vozila za njegov futuristički film Chrysalis: modele Talisman, Velsatis i Koleos.

Od Danyja Boona do Stevena Spielberga, razdoblje 2010. – 2020.

Godine 2010., odnosno dvije godine nakon što je film Dobrodošli među Ch'tisove (Bienvenue chez les Ch'tis) ostvario svjetski uspjeh, Dany Boon snima Ništa za prijaviti (Rien à declarer). U tom filmu vozi redizajnirani Renault 4 s motorom od 140 KS!

 

Godinu dana kasnije Nedodirljivi (Intouchables) obaraju rekorde gledanosti u kinima. Kako bi se olakšalo transportiranje invalidskih kolica kojima se u filmu koristi François Cluzer, produkcijski tim odlučio se za Renault Kangoo iz serije 2, vozilo prilagođeno osobama s invaliditetom.

Renault ima glavnu ulogu u filmu Gotovo savršen (Un prince (presque) charmant) iz 2013. Model ZOE povezuje muškarca i ženu koji se čine kao sušte suprotnosti.

Pet godina kasnije u filmu Igrač broj 1 Stevena Spielberga Renaultova električna vozila  ponovno dobivaju mjesto na filmskom platnu. Prizore postapokaliptičnog svijeta na rubu kaosa Spielberg je začinio s nekoliko modela Twizy.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.