JOŠ prošle godine Hrvati i ostatak bivše Jugoslavije su se najviše bavili BMW-om, a sada su našli novog ljubimca.
Toyota, nekad najveći svjetski proizvođač automobila, još uvijek je vruća roba prema Googleu. Japanski brand je prema podacima osiguravajuće tvrtke Veygo najčešće pretraživana auto marka na Googleu, i to u 57 od 171 zemlje obuhvaćene ovom studijom. Kao i prošle godine, japanski proizvođač je bio apsolutni broj 1 u zemljama kao što su SAD i Kanada, Australija i brojne afričke zemlje, ali više ne i u Kini. Drugoplasirani je BMW koji je najpopularniji u 25 zemalja, što je drastičan pad u odnosu na prošlu godinu. Slijedi ga Mercedes kao najtraženija marka u 23 zemlje. Globalno gledano, Toyota ima mjesečno oko 7,8 milijuna pretraga, a slijede je Honda i Ford.
Zanimljivo je da u većini zemalja ljudi pretražuju modele koje planiraju kupiti, no u 12 zemalja ipak su najpopularniji egzotični talijanski automobili. Tako je Lamborghini primjerice najpopularniji u Bangladešu, Nepalu i Venecueli. Novost na ovakvom globusu je Tesla, koja se pokazala najpopularnijom u čak sedam zemalja među kojima je i Kina.
Domoljublje i autoindustrija baš i ne idu ruku pod ruku, pa je tako u samo pet zemalja najpopularnija domaća marka. U Francuskoj je to Renault, u Njemačkoj je broj 1 Mercedes, a u Švedskoj naravno Volvo.
>> Kartu u većoj rezoluciji možete vidjeti ovdje.
Iznenađenje iz Hrvatske
Iz Hrvatske dolaze pomalo iznenađujući rezultati. Još prošle godine cijela bivša Jugoslavija je bila vjerna BMW-u, no ove godine dobivamo podijeljene rezultate. Bivše istočne republike i dalje najviše interesa imaju u BMW-ovoj gami, dok su Hrvati i Slovenci otriježnjeno googlali po Renaultovoj ponudi. Isto vrijedi i za veći dio Europe koji je BMW zamijenio nekim drugim markama.
Gotovo jednako iznenađujući podatak je kako Talijane više Fiat toliko ne zanima. Sada je najveći interes pronađen u Volkswagenu.