Yatarō Iwasaki, rođen 9. siječnja 1835. u provinciji Tosa (današnja prefektura Kōchi), potječe iz obitelji koja je nekoć pripadala samurajskoj klasi.
Prema dostupnim izvorima, Iwasakijev pradjed prodao je obiteljski samurajski status kako bi otplatio dugove tijekom velike gladi Tenmei, što je obitelj dovelo u skromne prilike. S devetnaest godina Iwasaki je otišao u Edo (današnji Tokio) radi obrazovanja.
Njegove studije prekinuo je obiteljski incident kada je njegov otac teško ozlijeđen u sukobu s lokalnim starješinom. Iwasaki je optužio lokalnog suca za korupciju zbog odbijanja razmatranja slučaja, što je rezultiralo njegovim uhićenjem i sedmomjesečnim zatvorom. Tijekom boravka u zatvoru sprijateljio se s trgovcem od kojeg je naučio osnove matematike i poslovanja, što će kasnije oblikovati njegov poduzetnički duh.
Nakon puštanja na slobodu Iwasaki se zaposlio kao pisar za klan Tosa. Njegov mentor, reformist Toyo Yoshida utjecao je na njega idejama o otvaranju Japana prema svijetu i industrijskom razvoju. Zahvaljujući Yoshidi, Iwasaki je napredovao do vodeće pozicije u trgovačkom uredu klana u Nagasakiju, gdje je bio odgovoran za trgovinu kamforovim uljem i papirom u zamjenu za brodove, oružje i streljivo.
Nakon revolucije Meji 1868. godine, koja je okončala šogunat i feudalni sustav, Iwasaki se preselio u Osaku. Godine 1870. preuzeo je upravljanje tvrtkom Tsukumo Trading Company, koju je osnovao klan Tosa. Tvrtka je 1873. promijenila ime u Mitsubishi.
Naziv Mitsubishi sastoji se od riječi "mitsu", što znači "tri", i "hishi" (koje se pod utjecajem rendaku izgovara "bishi"), što znači "vodeni kesten" ili "romb". Logo tvrtke kombinira obiteljski grb Iwasakija (tri spojena romba) i grb klana Tosa (tri hrastova lista).
Mitsubishi je brzo rastao, posebno zahvaljujući ugovorima s vladom za prijevoz vojnika i materijala tijekom "kaznene ekspedicije" na Tajvan 1874. godine. Nakon toga Iwasaki je diversificirao poslovanje ulaganjem u rudarstvo, brodogradnju i financije. Godine 1884. unajmio je brodogradilište u Nagasakiju, što je omogućilo tvrtki da započne s velikim projektima brodogradnje.
Yatarō Iwasaki preminuo je 7. veljače 1885. u Tokiju od raka želuca, u dobi od 50 godina.
Nakon smrti Yatarōa Iwasakija 1885. godine vodstvo tvrtke preuzeo je njegov brat Yanosuke, a kasnije njegov sin Hisaya. Pod njihovim vodstvom, Mitsubishi je proširio poslovanje na različite industrije, uključujući rudarstvo, brodogradnju, bankarstvo i nekretnine. Godine 1919. osnovana je Mitsubishi Banka, koja je postala jedna od najvećih komercijalnih banaka u Japanu.
Tijekom Drugog svjetskog rata, Mitsubishi je bio ključni dobavljač za japansku vojsku, proizvodeći zrakoplove, brodove i drugu vojnu opremu. Nakon rata savezničke snage su naredile razbijanje velikih japanskih konglomerata (zaibatsu), uključujući Mitsubishi. Tvrtka je podijeljena na manje entitete, ali su se mnogi od njih kasnije ponovno povezali.
Godine 1970. osnovana je podružnica Mitsubishi Motors, koja se fokusirala na proizvodnju automobila. Tvrtka je stekla međunarodnu reputaciju zahvaljujući modelima poput Mitsubishi Lancera i Pajera.
Tijekom 1980-ih i 1990-ih, Mitsubishi je nastavio širiti svoje poslovanje na globalnoj razini, ulazeći u partnerstva i joint venture projekte s različitim međunarodnim tvrtkama. Danas Mitsubishi djeluje kao mreža neovisnih tvrtki koje pokrivaju širok spektar industrija, uključujući energetiku, kemikalije, avijaciju i nekretnine.