Je li remake gejming horor klasika uspio ili je zapravo bio samo - nepotreban?

Foto: Press

DEAD SPACE je jedna od najboljih i najutjecajnijih horor igara. Na temeljima koje je podigao Resident Evil stvorila je kvalitetnu SF-horor franšizu s dva odlična i jednim daleko slabijim, ali i dalje solidnim nastavkom. 

Vrlo jednostavna, ne pretjerano originalna (Alien, Event Horizon itd.), ali iznenađujuće kvalitetno napisana priča o inženjeru Isaacu Clarkeu, koji s omanjom posadom dolazi istražiti što se dogodilo s golemim rudarskim svemirskim brodom USG Ishimura nakon što je svaka komunikacija misteriozno prekinuta. Došljake napadaju mutirani članovi posade, a Isaac i ekipa pokušavaju izvući žive glave i doznati što se dogodilo.  

Originalni Dead Space po mnogočemu je bio ispred vremena, a to se u određenoj mjeri vidi i po tome da igra iz 2008. i dan-danas izgleda fantastično. Mnogi su upravo zato na novu verziju reagirali pitanjem treba li nam uopće remake nečega što odlično funkcionira. 

Remake koji nismo tražili, ali drago nam je što smo ga dobili

Odgovor na to pitanje je zapravo nebitan jer je i pitanje potpuno beznačajno. Ako smatrate da razlog ne postoji, ne kupujte, a ako je remake bolji od originala - svi dobivaju. I oni koji će prvi put zaigrati igru, ali i oni koji ovaj klasik žele odigrati na platformi na kojoj igra nije bila dostupna. U ovom slučaju vlasnici PlayStationa 5. 

Jedini tko ovim remakeom stvarno gubi je tvorac originala Glen Schofield, čiji će loše prihvaćeni duhovni nasljednik Dead Spacea, The Callisto Protocol, sad biti i detaljno uspoređivan s najboljom verzijom igre na kojoj je nasljednik nastao. I ovo uistinu jest najbolja verzija Dead Spacea jer kanadski EA Motive Studios odradio je fenomenalan posao učinivši ovaj klasik boljim na svakoj mogućoj razini. 

Prvo treba spomenuti vizualni dio igre, koja sada izgleda prilagođeno zahtjevima i očekivanjima današnjih igrača. Frostbite engine fenomenalno se nosi sa svime što je potrebno da DS kvalitetno zaživi u novom ruhu, ali taj grafički dio možda je i najmanje bitan dio priče. Znali smo da će izgledati bolje jer to se i očekuje. 

Kako klasik učiniti boljim?

Ono što je sve fanove najviše zanimalo jest na koje će načine EA Motive proširiti izvornu igru, hoće li zadržati sve ono što je original učinilo klasikom i hoće li sve te promjene i poboljšanja narušiti igrivost.

Ovo posljednje je izuzetno bitno jer treći Dead Space sam po sebi nije imao lošu priču niti je naglavačke okrenuo ono zbog čega smo voljeli prva dva dijela, ali male promjene u mehanici igre pretvorile su Dead Space 3 u golemu frustraciju kojoj je osjetno nedostajalo "ono nešto".

Na svu sreću, EA Motive nije ponovio ove greške. Dead Space Remake je sve ono što smo voljeli u originalu, a čak i vjerni fanovi pronaći će više nego dovoljno razloga da ponovno završe igru (nekoliko puta). 

Izvorni Dead Space i nastavak smatram ponajboljim igrama u žanru i nedavno sam ih, u želji da se što bolje pripremim za remake, ponovno odigrao. Povratak na "proljepšanu" Ishimuru je ugodno, ali ne pretjerano revolucionarno iskustvo. I to je dobro jer nema potrebe značajno mijenjati ono što je funkcioniralo.

Određene su mape proširene, postoje novi dijelovi broda, tu su i nove zatvorene prostorije za koje morate imati propusnicu i zbog kojih ćete neprestano putovati s jednog kraja broda na drugi, ali generalno gledajući, sve čega se sjećamo je tu. 

Jedan od većih propusta Callista bile su alternativne rute kojima ste mogli ići, ali vam se znatiželja gotovo nikada nije isplatila jer biste se s 15-minutnog skretanja s puta vratili bogatiji za šačicu metaka i sitniš. Ovdje to nije slučaj kao što, na kraju krajeva, nije bio ni u originalu. 

Nadajmo se da će ovo postati remake trilogija

Postoje dvije velike promjene. Prva je to da je Isaac ovog puta pričljiviji, što ne narušava osjećaj, već samo proširuje priču, a slično se odnosi i na druge likove koji također pričaju više nego u originalu, ali to samo produbljuje priču. Posebno u slučaju Kendre Daniels, koja je upravo zahvaljujući ovim scenarističkim zahvatima postala malo drugačiji, ali i puno zanimljiviji lik. 

Druga promjena tiče se oružja. Motive je jako dobro detektirao problem koji su neka oružja imala u alternativnom načinu korištenja. Primjerice, Pulse Rifle je u alternativnom modu imao mogućnost pucanja na veći broj neprijatelja u trenutku kada vas okruže.

I imao je funkciju, ali zapravo ste ga koristili vrlo rijetko. Novi alternativni mod je eksplozivni projektil i koristit ćete ga češće. Poseban makeover doživio je Force Gun, koji u originalu gotovo da i niste koristili jer je samo odgurnuo neprijatelja. Sad je puno jači, "guli" neprijatelje i ima funkciju. 

I to treba respektirati jer radi se o dvije važne moguće promjene načina igre. Odlučite li produbiti priču i dodati gomilu nepotrebnih dijaloga, možete izgubiti dio misterija koji je original činio posebnim. Promijenite li oružje, možete poremetiti kompletan balans igre. No Motive se u to upustio hrabro i rezultat je odličan. 

Jedino čemu se sad možemo nadati je da će igra polučiti velik uspjeh, da ćemo dobiti i remake fenomenalne dvojke i još bitnije, remake trojke, kojoj je makeover najpotrebniji jer tako bismo napokon dobili trilogiju kakvu smo oduvijek željeli. 

Primjerak igre ustupila Sancta Domenica