Čovjek zbog kojeg svi pričaju o Pornhubu: Uživanje u seksu namijenjeno je svima, čak i vašoj majci

Foto: Press/123RF

DIGITALNA transformacija jedan je od ključnih nositelja moderne ekonomije, a zbog njene velike važnosti taj se proces često naziva i četvrtom industrijskom revolucijom. Na konferenciji Digital Shapers 30. studenog, u organizaciji RTL-a, okupit će se brojni domaći i strani digitalni stručnjaci.

Među njima će biti i Alex Katz, jedan od osnivača marketinške agencije Officer & Gentleman koja je najpoznatija po tome što godinama radi na promotivnim kampanjama za Pornhub. U ekskluzivnom razgovoru za Index.hr Katz je otkrio kako je to raditi za diva pornografske industrije te na koji način reklamiraju uglavnom zabranjene i eksplicitne sadržaje.

Možete li nam ukratko ispričati kako je surađivati sa svjetski poznatim brendom Pornhub? Mnogi muškarci vjeruju da je to posao iz snova.

Javi Iñiguez de Onzoño, kreativni direktor i suosnivač agencije Officer & Gentleman, i ja osmišljavamo kampanje za Pornhub posljednje tri godine, ali naš glavni cilj oduvijek je bio jačanje brenda i promjena percepcije javnosti o Pornhubu. Nakon toliko godina, zaista mogu reći da je rad s Pornhubom jedno od najboljih iskustava u mojoj karijeri. Iako se radi o proizvodu koji je vrlo izazovno promovirati, u Pornhubu je okupljen sjajan tim ljudi s kojim je ugodno surađivati jer su otvoreni prema novim idejama i rado prihvaćaju kreativna rješenja za koja nisu sigurni kako će ih publika prihvatiti.

Pornhub je brend koji dolazi sa setom specifičnih ograničenja, što nama izravno onemogućava korištenje alata konvencionalnog marketinga. Zabranjen je na većini društvenih mreža i još se uvijek trudimo pronaći televizijsku ili radijsku mrežu koja će emitirati naše oglase. Takve prepreke te stvarno natjeraju da postaneš izrazito kreativan u osmišljavanju kampanja za masovnu publiku.

Kakva istraživanja provodite prije nego počnete s kreiranjem nove kampanje za Pornhub?

Zbog prirode naših kampanja, koje su, logično, orijentirane isključivo na odrasle, uvijek se trudimo svaku našu tvrdnju koju koristimo u reklamama potkrijepiti konkretnim podacima. Zato detaljno analiziramo sve ideje prije nego ih uopće predstavimo klijentu. Primjerice, prilikom osmišljavanja kampanje za starije korisnike, tijekom našeg istraživanja otkrili smo epidemiju spolno prenosivih bolesti među starijim građanima i tako je rođena ideja za kampanju "Old School".

Osim toga, zanimljiva prednost rada u marketingu jest ta da postaneš stručnjak za širok raspon različitih tema. Samo iz rada na Pornhubovim kampanjama morali smo učiti o kinetičkom punjenju, proširenoj stvarnosti, seksualnom zdravlju, fitnessu, Zika virusu, VR naočalama, menstrualnim ciklusima i nosivoj tehnologiji.

Kakve su reakcije na kampanje, je li bilo kakvih ružnih komentara?

Uglavnom su komentari na sve kampanje pozitivni. I to ne samo u medijima nego i u široj javnosti. Volim čitati komentare na društvenim mrežama koji su ponekad zaista zabavni. Drago nam je vidjeti da ono što radimo potiče rasprave, ali i potiče ljude na kreativnost. Kad smo radili kampanju za Wankband imali smo web stranicu gdje su se ljudi mogli prijaviti da budu jedan od 20 beta korisnika. Stiglo je više od 100.000 prijava, a jedan od potencijalnih kandidata je napisao pjesmu o tome kako bi on koristio proizvod. Ne moram vam reći da je to bila prava umjetnost.

Uvriježeno je mišljenje su muškarci skloniji pornografiji. Pa koliko onda pažnje vi posvećujete ženama prilikom kreiranja kampanja?

Pornografski sadržaj zaista više konzumiraju muškarci i zato će oni uvijek biti Pornhubova ciljna skupina. No unatoč tome Pornhub se uvijek trudi promovirati spolnu jednakost. Seks je za Pornhub pozitivna stvar i vjerujemo da bi i muškarci i žene trebali raditi ono što vole, bez obzira na tabue i zadane društvene norme. Ideje poput "Maminih posebnih naočala", osim što su zabavne, trebale bi osnažiti žene da otvoreno govore o svojim potrebama jer smatramo da je uživanje u seksu namijenjeno svima. Uključujući i vašu majku.

Sljedeći mjesec lansiramo prvu kampanju usmjerenu samo na žene i temu o kojoj mnogi i dalje
sramežljivo govore, ali o kojoj se žene ne libe pričati. Riječ je o menstruaciji.

Koja je vama osobno najdraža kampanja koju ste osmislili za Pornhub?

To je teško pitanje! Kao da vas pitaju da odlučite koje od svoje djece najviše volite! Ali pokušat ću. Kada smo tek krenuli raditi za Pornhub, Javi i ja radili smo kao kreativni direktori u još jednoj multinacionalnoj agenciji. Zbog toga smo na idejama za Pornhub radili noću, vikendima, tijekom pauza za ručak, u biti, kada god smo imali sekundu slobodno.

Tada smo kreirali našu prvu Pornhub kampanju: kinetički punjač koji se nosi na zglobu, a generira
obnovljivu energiju iz masturbacije. Zvao se Wankband, proizvod koji omogućava da voliš svijet, dok voliš sebe. Kampanja se pokazala iznimno uspješnom, kako za nas, tako i za brend. Omogućila je Pornhubu da bude viđen, a mi smo nakon toga odlučili osnovati našu marketinšku agenciju Officer & Gentleman. Ta će nam kampanja uvijek biti među favoritima.

Koja će biti tema vaše radionice na konferenciji Digital Shapers u Zagrebu?

Radionica koju ću održati zove se "Tehnologija: Kako je Pornhub postao viralan". Radi se o inovativnoj upotrebi tehnologije tako da se potiče razgovor o brendu za kojeg mnogi njegovi korisnici ne žele priznati da su ikada čuli. Tijekom radionice govorit ću i o specifičnim ograničenjima s kojima se suočavamo prilikom kreiranja kampanja, kao i o strategijama koje koristimo da bi ih izbjegli.

Jeste li ikada bili u Hrvatskoj? Što se čuli o Hrvatskoj i Zagrebu?

Nisam! Oduvijek sam je htio posjetiti pa je ovo odlična prilika. Upoznao sam puno divnih ljudi iz Hrvatske koji su me uvijek pokušavali natjerati da dođem i drago mi je reći da ću to napokon učiniti.

Kakvi su vaši planovi za budućnost Pornhuba?

Planiramo zaista puno! Ovih dana lansirali smo kampanju kojom promoviramo njihovu novu liniju seksualnih igračaka i do trenutka kada dođem u Zagreb, lansirat ćemo vrlo jaku kampanju o menstrualnim ciklusima. Također, čeka nas još jedna nova kampanja za blagdane te nekoliko vrlo uzbudljivih projekata u 2018. godini. Vjerojatno nećemo spavati iduće godine, ali veselimo se novim izazovima.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.