Foto: Electrolux
CENTAR za građanske inicijative Poreč Pravobraniteljici za ravnopravnost spolova prijavio je seksističku reklamu tvrtke Electrolux, pod nazivom "Svaka ljepotica zaslužuje svoju zvijer". Kažu kako reklama potiče i promovira tradicionalne patrijarhalne stereotipe koji se vežu uz žene.
"Naglašavam da se putem reklamnih kampanja ne reklamiraju samo proizvodi, kao što je u slučaju Electrolux kampanje to usisavač, već i određene vrijednosti, koncepti, ideje vezane uz to tko je vrijedan i zbog čega, tko i zbog čega zaslužuje reklamirani proizvod i sl. Stoga, ne ulazeći u ocjenjivanje estetske strane ove reklamne kampanje, jer to nije u nadležnosti Pravobraniteljice za ravnopravnost spolova, skrećemo Vam pozornost da ovakvom reklamnom kampanjom podržavate spolne stereotipe o ženama kao kućanicama i o ženama kao osobama koje se vrednuju temeljem fizičkog izgleda, a čime perpetuirate tradicionalnu i patrijarhalnu podjelu rodnih uloga koja nije sukladna načelima ravnopravnosti spolova.
Sukladno tome, preporučujem da prilikom kreiranja i odobravanja reklama kojima se oglašavate radi promocije svojih proizvoda i usluga vodite računa o zakonskim odredbama te o načelu ravnopravnosti spolova kao ustavne vrednote, imajući na umu da su seksizam i spolni stereotipi jedna od velikih prepreka u postizanju pune ravnopravnosti spolova. Svaki društveni čimbenik dužan je u svom području učiniti sve kako bi se poštovala načela ravnopravnosti spolova i uklonila praksa koja predstavlja prepreku za ostvarivanje jednakih mogućnosti, jednakog statusa i jednake vidljivosti muškaraca i žena u svim područjima javnog i privatnog života", dodaje Pravobraniteljica.
Electrolux ima 30 dana da Pravobraniteljicu obavijesti o poduzetim mjerama i radnjama, sukladno njenoj preporuci.