Svjetski poznati blogeri s 2.7 milijuna pratitelja prozvali Petka i TLZP za rasizam

Screenshot: Nova TV

NA SVJETSKI popularnom Instagram profilu Diet Prada, koji prati preko 2.7 milijuna ljudi, prozvani su show Tvoje lice zvuči poznato i Dalibor Petko. Razlog je korištenje blackfacea u nastupu u prvoj epizodi nove sezone showa, u kojoj je Petko imitirao Beyonce.

>>Stručnjak objasnio u čemu je problem s blackfaceom u Tvoje lice zvuči poznato

"U All Stars sezoni hrvatskog showa Tvoje lice zvuči poznato hrvatski glumac Dalibor Petko nosio je kožu i mrežaste najlonke kako bi imitirao Beyonce u sirovoj parodiji, koju je objavio barem šest puta na svom Instagram profilu", prozvali su Petka, krivo ga oslovivši glumcem, te objavili fotografiju s nastupa.

"Nakon što smo ovog tjedna objavili da talijanska medijska mreža RAI zabranjuje blackface, bilo je puno komentara koji su prozivali ostale takve slučajeve koji su još uvijek na TV-u. Popularni show Tale e Quale na RAI1, u kojem slavne osobe glume druge zvijezde, ponekad koristeći blackface, zapravo je jedan od gotovo 50 međunarodnih verzija španjolskog Tu Cara Me Suena (Tvoje lice zvuči poznato) koji traje od 2011. godine", napisali su u objavi posvećenoj blackfaceu u popularnom showu koji se emitira i u Hrvatskoj.

"Zvijezde tvrde da se time trude postići realnu sličnost, ali gledanje isječaka tih emisija pokazuje da je u mnogim imitacijama ubačen i aspekt komedije i ruganja. Čak se primjenjuje i protetika, ali uglavnom zbog rasne karikaturalizacije. Čak i u emisijama koje su obećale da će prestati koristiti tamnu šminku, afro perike i dalje su u širokoj upotrebi", pojasnili su.

"Odluku RAI-a da zabrani blackface mnogi su proslavili kao korak prema pravednijoj budućnosti. Nadajmo se da će i ove druge mreže preispitati svoju praksu", zaključak je objave koju je lajkalo skoro 30.000 ljudi.

I gledatelje razljutilo korištenje blackfacea u imitacijama

Gledatelji već godinama na društvenim mrežama pokušavaju upozoriti show TLZP da bi trebali prestati koristiti blackface tijekom imitacija.

Blackface je izraz kojim se opisuje crna ili tamna šminka koju su bijeli izvođači stavljali na svoje lice kako bi glumili crne likove na pozornici, pritom većinom karikature crnaca, koji su prikazivani kao glupi, lijeni i lakovjerni.

Ta praksa postala je naročito popularna u SAD-u u 19. stoljeću, dakle u vrijeme ropstva pa onda segregacije crnaca, odnosno Afroamerikanaca, koji sami ni nisu imali priliku glumiti crne likove na pozornicama kazališta i vodvilja. Ako jesu, većinom su to bila karikature, primjerice o crncima koji su sretni robovi na plantaži i koji misle da bijeli gospodar uvijek zna bolje. No blackface nije (bio) popularan samo u SAD-u već i u nekim državama Europe.

Danas se korištenje blackfacea na Zapadu smatra rasističkim i neprihvatljivim, no u Hrvatskoj čitava nacija već godinama u jednoj od najpopularnijih televizijskih emisija može gledati blackface i širenje rasističkih stereotipa koji su upisani u tu praksu.

"Stvarno bi bilo super da, s obzirom na to kakva je situacija u Americi, bojanje lica pjevača da izgledaju kao crnci se prestane raditi jer je rasistički i tko god da je to odobrio mora se malo bolje informirati. Moglo bi ovo sve i bez blackfacea", samo je jedan od komentara na sinoćnji show. "Kad će Hrvati više shvatiti da je to krivo i direktno rasistički? To je sramota za nacionalnu televiziju. U normalnom društvu to ne bi prošlo nezapaženo", pokušavali su upozoriti gledatelji.

"Koncept showa Tvoje lice zvuči poznato baziran je na transformaciji natjecatelja u poznate osobe svjetske i domaće glazbene scene, koje su u odabiru tretirane jednako - neovisno o spolu, dobi, boji kože i nacionalnosti. Kandidati najgledanijeg zabavnog showa, Tvoje lice zvuči poznato, imaju za cilj što vjernije se transformirati u izvođača kojeg imitiraju - prema izgledu, vokalu, pokretima i mimici", rekli su s Nove TV nakon brojnih pritužbi.

 

Tko stoji iza profila Diet Prada?

Iza megapopularnog profila Diet Prada, koji upozorava na razne problematične prakse u svijetu mode i showbiza, stoje blogeri Tony Liu te Lindsey Schuyler. Mnogi ih opisuju kao "fashion watchdogs" jer prozivaju i najveća modna i showbiz imena zbog, primjerice, kopiranja manjih modnih dizajnera i sličnog. Aktivni su i u pokretima #MeToo i Black Lives Matter.

Njihove objave već dugo imaju velik odjek u javnosti, a zbog jedne su čak i dobili tužbu poznatog brenda Dolce & Gabbana. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.