FOTO: Balon klub Zagreb
OD POČETKA ove godine diljem Europe planira se jedno vrlo posebno rušenje Guinessovog rekorda koje ćete sutra s početkom u šest sati ujutro moći pratiti uživo na Indexu. Naime, čak stotinu balonaških timova iz brojnih zemalja, uključujući i Hrvatsku, u petak će sudjelovati u najvećem preletu La Manchea svih vremena.
S proglašenjem zelenog svjetla balonaši su danas krenuli na odredište. Imaju samo 20 sati da sa svojim timom i balonima dođu do Dovera u Velikoj Britaniji. Tamo će prije zore pripremiti svoje balone, proći finalne upute s organizatorima i u cik zore pripremiti se za epski let preko engleskog kanala. Ako sve prođe kako treba, nekoliko sati kasnije svi bi trebali sigurno sletjeti na Francusko tlo. Tamo će ih, među ostalima, čekati i predstavnici Guinnessove knjige rekorda koji će usporediti sve 'GPS trackove' nakon čega slijedi tradicionalno otvaranje šampanjca i proslava.
Za ekspediciju se prijavilo više od 300 timova, a tek sto ih se kvalificiralo. Među njima je i Hrvatska reprezentacija u letenju balonima. Uz Hrvatsku, tu su još i Francuska, Njemačka, Švicarska, Španjolska, Belgija, Luksemburg, Austrija i, naravno, Velika Britanija iz koje dolazi najveći broj pilota.
Našu ekipu čeka najdulji put. Dio opreme već im je u Engleskoj, a iz Hrvatske će ponijeti samo svojeg 'Zagorca', balon u bojama Krapinsko Zagorske Županije.
Glavni pilot Igor Mikloušić kaže da je hrvatska ekipa 'transgeneracijski mix'.
„Pilot sam službeno ja, ali imam veliku čast i privilegiju da mi je kopilot mama, Marija Petrić Mikloušić, jedna od najboljih žena pilota u svijetu s neizmjernim iskustvom“, tumači za Index Mikloušić, koji je inače i evolucijski psiholog.
„U košari s nama bit će i naš dugogodišnji prijatelji i počasni predsjednik kluba Goeff Lescott koji nam je neizmjerno pomogao oko logistike u Engleskoj i bez koga bi ovu ekspediciju bilo teško organizirati. Apsolutno jednako važna također je i naša zemaljska posada koju čine Krešimir Končevski i Ronald Šutić bez kojih također ne bi bilo moguće ostvariti ovaj let. Ona ima izrazito važan zadatak praćenja i pronalaženja balona te davanja zemaljske podrške oko prognoze i navigacije“, dodaje.
Oprema za ekspediciju strogo je propisana – od veličine balona i broja spremnika s gorivom do prsluka za spašavanje, 'suhih odjela' i čamaca za spašavanje u slučaju da nešto pođe krivo ili da balon mora sletjeti u more.