Evo kako gledanje istih crtića više puta utječe na djecu

Foto: Pexels

Djeca često žele gledati iste TV emisije i filmove ili žele igrati iste videoigre iznova. Iako se njihovi izbori često ponavljaju, to može biti pozitivno, premda ih roditelji možda potiču da gledaju nešto drugo. Sasvim je u redu da djeca gledaju iste filmove, serije ili crtiće. Zapravo, to im može pomoći u učenju.

Djeca uče kroz ponavljanje. To se odnosi na učenje hodanja, govora i čitanja. Isto se može reći i za TV-emisije, crtiće, filmove ili videoigre.

Ako konstantno iznova prate određeni sadržaj, to im nudi novi uvid u različite likove, priče i ideje. Te različite perspektive vrijedne su za učenje o ljudima i svijetu.

Jedinstvena prilika za učenje

Kada djeca gledaju nešto iznova, to im otvara jedinstvene prilike za učenje jer tako dobro upoznaju priču. Nakon što su upoznali priču, to može potaknuti razgovore koji promiču kritičko razmišljanje o onome što su vidjeli. Roditelji mogu podijeliti svoja stajališta ili razgovarati s djecom o njihovim dojmovima o likovima ili priči. 

Mogućnost za razgovor

Kako bismo se pripremili za razgovor s djecom, možemo pogledati određeni film, seriju ili crtić. Ključno je da im pokažemo kako smo uzbuđeni provesti vrijeme s njima i važno je da budemo spremni pažljivo ih slušati.

Važno je da tijekom razgovora svi izraze svoje mišljenje, a ne da samo roditelj priča djetetu ili kima glavom dok dijete govori. Cilj je raspraviti o porukama u priči i potaknuti djecu da obrazlože svoje odgovore primjerima, piše Edexlive.

Iako djeca često preferiraju iste TV emisije, filmove ili videoigre, to može imati pozitivan učinak na njihovo učenje. Ponavljanje je ključ za njihov razvoj, a stalno gledanje istog sadržaja pruža im priliku za dublje razumijevanje priče i likova.

Djeca također dobivaju prilike za razgovore s roditeljima, kroz koje razvijaju kritičko razmišljanje i mogu dijeliti svoje dojmove. Važno je poticati otvorenu komunikaciju, gdje i roditelji i djeca mogu izraziti svoje mišljenje te doprinijeti raznolikosti perspektiva.