CESTOVNI promet u Hrvatskoj emitira višestruko veću količinu štetnog ugljik dioksida (CO2) no što nam to dopušta ukupna emisijska kvota dogovorena unutar krovnog Kyoto protokola čiji je potpisnik i Hrvatska. Otkrila je to analiza emisija CO2 u domaćem cestovnom prometu koju je prezentirao Dražen Leš, konzultant za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost na danas održanom okruglom stolu "Sigurna i energetski učinkovita urbana mobilnost za održivi razvoj gradova", u sklopu 3. Zagrebačkog energetskog tjedna.
"Svaka uložena kuna u energetsku učinkovitost općenito, vraća se dvostruko"
Kao jedno od mogućih rješenja za smanjenje emisije CO2 i povećanje udjela alternativnih izvora goriva ističe se projekt kombiniranja ukapljenog naftnog plina i dizela. "Svaka uložena kuna u energetsku učinkovitost općenito, vraća se dvostruko", istaknuo je Dražen Leš.
Testiranja ugrađenih instalacija ukapljenog naftnog plina u dizelskim motorima pokazala su da se potrošnja goriva smanjuje, a broj prijeđenih kilometara povećava za čak 50 posto, a pritom se i znatno smanjuju emisije CO2.