Oči svijeta uprte u pariški laboratoriji: Što će pokazati analiza crnih kutija uništenog Airbusa?

Foto: FAH

NIZ LABORATORIJA u predgrađu Pariza mjesto je gdje francuski istražitelji obavljaju mukotrpan i složen posao ne bi li utvrdili uzrok pada njemačkog zrakoplova u francuskim Alpama u kojem je poginulo 150 ljudi.

Crna kutija CVR (Cockpit Voice Recorder) sa snimkama iz pilotske kabine Germanwingsova Airbusa A320 stigla je u srijedu u Ured za istrage i analize BEA, gdje će se analizirati idućih tjedana.

Direktor ureda Remi Jouty rekao je da je snimka razgovora pilota "skinuta" i upotrebljiva za daljnju istragu, no nije mogao potvrditi navode da su locirani ostaci druge crne kutije.

Sudbina druge crne kutije još uvijek neizvjesna?

Za tzv. FDR (Flight Data Recorder) koja bilježi sve podatke o letu još se uvijek traga.

Snimač podataka o letu pohranjuje sve zvukove iz pilotske kabine i omogućuje da se čuju svi razgovori, ali i svi zvukovi i govor u pilotskoj kabini te eventualni signal za uzbunu.

Samo nekoliko ljudi moći će čuti snimku u sobi nalik glazbenom studiju, opremljenoj posebnim zvučnicima i drugim sofisticiranim uređajima.

Zbog poštivanja privatnosti pilota, pravila nalažu da se nikada ne smije objaviti snimka, ali mogu transkripti u završnom izvješću o nesreći na koje bi se moglo čekati više od godine dana.

Istražitelji zasad nemaju nikakvo obrazloženje o uzroku nesreće kada se Airbus A320 njemačke zrakoplovne tvrtke Germanwings s 144 putnika i šest članova posade srušio u utorak stotinjak kilometara sjeverno od Nice, na letu iz Barcelone u Duesseldorf.

Crne kutije rasvjetljavaju 90 posto nesreća


Zahvaljujući crnim kutijama, gotovo 90 posto nesreća može se objasniti.

Ti snimači uvedeni u zrakoplovstvo šezdesetih godina nalaze se u pojačanim metalnim kutijama, zamišljeni da pruže otpor iznimno snažnim udarcima, jakom plamenu i dugoj izloženosti dubokoj vodi.

Težine od sedam do deset kilograma svaka, zapravo su narančaste boje s bijelim trakama kako bi bile vidljivije. Najmodernije crne kutije mogu zabilježiti 25 sati leta.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.