Država dijelila novac za električne aute. Tražili pečat jer je internet spor

Screenshot: YouTube

VIŠE od 1900 prijava stiglo je na natječaj Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. I očekuje ih se još jer pošta nije stigla dostaviti dokumente svih koji su željeli dobiti dio novca za svoja nova energetski učinkovita – električna i hibridna vozila. Fond subvencionira električne i hibridne automobile, električne skutere i bicikle u iznosima od pet do 80 tisuća kuna.

Čekali u redu da predaju zahtjeve

Dijelilo se 17 milijuna kuna i kako smo već izvijestili, ljudi su u redovima čekali da predaju zahtjeve. Fizički su stajali u redu jer su ocijenili da je to najbrži način da se dokopaju dijela od 17 milijuna kuna, koliko je Fond dijelio. 

Fond za zaštitu okoliša propisao je u natječaju da se zahtjevi s dokumentacijom mogu predati samo osobno ili poštom. Oko 400 zahtjeva je predano u pisarnicu, oko 1500 ih je dosad stiglo poštom. Na svakome je bitno vrijeme kada su predani jer Fond novac daje samo najbržima.

Zahtjevi za električne automobile, skutere i bicikle nisu se mogli predati elektronskim putem.

Nemaju svi brzi internet

“Prošle godine smo imali određenih primjedbi građana, ali i medija, na dostavu prijava elektroničkim putem. Primjedbe su išle u smjeru da svi građani ne moraju imati internetsku vezu te da ona u svim dijelovima Hrvatske nije jednako brza, što može utjecati na dostavu njihovih zahtjeva. Iz tog razloga smo ove godine odlučili da se dokumentacija može osobno dostavili u Fond ili poslati poštom jer se pretpostavlja da potencijalni zainteresirani kupci električnih vozila, ako već nemaju internetsku vezu, vjerojatno u blizini imaju poštanski ured”, rekli su iz Fonda za Index.

Ako smo dobro shvatili, a jesmo, u Fondu smatraju da je brže otići do poštanskog ureda nego uploadati dokumente u elektroničku poštu i stisnuti “pošalji”. I još je učinkovitije stajati u redu ispred njihova urudžbenog ureda.

Prijava internetom? Možda sljedeće godine

Sljedeće godine, možda, zahtjevi će se moći predati i elektronski.

“Fond radi na unaprjeđenju informatizacije poslovnih procesa te izradi aplikacija za korisnike. Naime, unatoč određenim primjedbama, smatramo da je elektronički način prijave brži, učinkovitiji i ekološki prihvatljiviji te ga u narednom razdoblju svakako planiramo implementirati i koristiti”, poručili su iz Fonda za Index. 

Novac koji su namijenili, a riječ je ponavljamo o 17 milijuna kuna, ipak neće dobiti svi koji su se prijavili na natječaj, iako se u njihovu raspisu natječaja tako moglo zaključiti. Svaki pečat s omotnice predane u pošti ili urudžbenom uredu će se pomno analizirati. I mogle bi odlučiti sekunde.

Tko je prvi, njemu lova

“Zahtjevi koji udovoljavaju uvjetima javnog poziva i imaju potpunu dokumentaciju će se razmatrati kronološki, prema datumu i vremenu njihova zaprimanja, pri čemu su oba načina dostave jednakopravna u pogledu redoslijeda zaprimanja i obrade. Sredstva će dobiti građani čiji zahtjevi budu u okviru raspoloživih 17 milijuna kuna”, odgovorili su nam iz Fonda na pitanje kako će raspodijeliti novac. 

Može i Tesla

Proteklih dana moglo se čuti i da Fonda neće sufinancirati kupnju najpoznatijih električnih vozila koje proizvodi kompanija Tesla. To ipak nije istina.

“I prošle godine je Fondu bio prihvatljiv određeni Teslin model koji je u okviru A (mini), B (mali) ili C (srednji) segmenta vozila M1 kategorije. Štoviše, ove godine smo i proširili strukturu prihvatljivih vozila u odnosu na prošlu te sufinanciramo vozila tipa SUV i MPV s odgovarajućim podtipovima u okviru A,B i C segmenta vozila”, poručili su iz Fonda. Dakle i Tesla im je prihvatljiv. Ako ima pečat.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.