Ilustracija: Index
EUROPSKA komisija je bezuvjetno odobrila talijanskom operateru autocesta Atlantiji planiranu akviziciju španjolskog koncesionara Abertisa kojom bi nastala najveća kompanija u svijetu u tom segmentu poslovanja.
Vrijedna ponuda
Vrijednost transakcije iznosi približno 17 milijardi eura, navodi Reuters.
Atlantia je po pisanju Reutersa formalnu ponudu podastrla već u utorak, dan nakon odobrenja španjolskog regulatora, i na snazi je do 24. listopada. Dobro upućeni izvori Reutersu su kazali da bi talijanski operater mogao poboljšati ponudu ako se pojavi konkurentska ponuda, ovisno o njezinoj cijeni i strukturi.
Atlantia nudi 16,5 eura u novcu ili 0,697 svojih dionica za svaku Abertisovu. Uprava španjolske tvrtka o ponudi se mora očitovati u roku od 10 dana od njezina podastiranja.
Drugi ponuđači
Prema španjolskim pravilima, svi drugi ponuđači imaju rok do idućeg četvrtka da iznesu ponude za Abertis.
Iz neimenovanih izvora Reuters je u četvrtak doznao da španjolska građevinska tvrtka ACS priprema konkurentsku ponudu čija vrijednost nije poznata. Također se radi o ponudi u novcu i dionicama, i to približno pola u novcu a ostatak u novoizdanim dionicama njemačke građevinske grupe Hochtief, koja je inače u većinskom vlasništvu ACS-a.
Atlantia ima sjedište u Italiji i uglavnom je prisutna u segmentima koncesija za naplatu cestarina i sektorima upravljanja infrastrukturom u zračnim lukama. Što se tiče upravljanja naplatom cestarina na autocestama u EU, Atlantia je prisutna u Italiji a u maloj mjeri i u Poljskoj, napominje se u priopćenju EK.
Abertis sa sjedištem u Španjolskoj krovna je tvrtka skupine operatera u segmentu naplate cestarina na autocestama i infrastrukture u sektoru telekomunikacija. Na području upravljanja naplate cestarina na autocestama u EU, Abertis je uglavnom aktivan u Španjolskoj, Francuskoj a tek manjim dijelom i u Italiji, priopćeno je nadalje iz Bruxellesa.