ISTRAŽIVANJE provedeno nad 39.000 ispitanika koji igraju kompjuterske igre pokazalo je da skoro pa i nema dokaza da vrijeme provedeno za računalom utječe na osjećaj sreće i zadovoljstva.
Netko bi morao igrati 10 sati dnevno više nego inače da bi primijetio bilo kakvu razliku, s time da onda vjerojatno na raspoloženje više utječe sam razlog produljenog boravka za kompjuterom, navode znanstvenici.
Ovi rezultati su suprotni studiji iz 2020. godine, piše BBC, koja je pokazala da su oni koji su igrali dulje bili sretniji.
"Ako su ispitanici igrali zato što su to htjeli, obično su se osjećali bolje"
"Zdrav razum kaže da ste vjerojatno sretnija osoba ako imate više slobodnog vremena za igranje videoigara", rekao je psiholog Andrew Przybylski s Oxford Internet Institutea, koji je radio na oba istraživanja.
"Suprotno onome što možda mislimo o tome jesu li igre dobre ili loše za nas, najnovija studija je pružila prilično uvjerljive dokaze da vrijeme koje provedete igrajući igrice ne utječe na vaš osjećaj zadovoljstva", kazao je Przybylski.
"Ako su ispitanici igrali zato što su to htjeli, a ne zato što su bili prisiljeni, obično su se osjećali bolje", dodao je.
Znanstvenici su analizirali podatke za period od šest tjedana koje su im dostavile tehnološke kompanije, uključujući Sony, Microsoft i Nintendo, uz pristanak onih koji su igrali: Animal Crossing: New Horizons, Apex Legends, Eve Online, Forza Horizon 4, Gran Turismo Sport i The Crew 2.
Mentalno zdravlje
U Kini djeca smiju igrati videoigre samo jedan sat dnevno petkom, subotom i nedjeljom. Ali mnogi igrači diljem svijeta kažu da ova vrsta zabave pomaže njihovom mentalnom zdravlju.
Mike Dailly, koji je kreirao Lemmings i Grand Theft Auto, rekao je da stvari nisu tako jednostavne.
"Nisam siguran da se to može mjeriti osjećajem zadovoljstva. Kao i u svemu u životu, to je pitanje ravnoteže. Nije dobro provoditi 24 sata dnevno igrajući igre, ali nije ni dobro 24 sata dnevno jesti ili vježbati", kazao je Dailly.
Istraživanje naziva Time spent playing video games is unlikely to impact well-being objavljeno je u časopisu Royal Society Open Science.