HRVATSKI TURIZAM

Iznajmljivači se žale, a mi smo pronašli uspješne. Otkrili su kako su uspjeli

Foto: Privatan album

POSLJEDNJIH tjedana vlasnici obiteljskog smještaja se mahom žale na slabu popunjenost ove sezone. Mi smo pronašli one koji su uspješni u svom poslu, a za Index su otkrili kako im to uspijeva.

Razgovarali smo s tri vlasnice apartmana, a sve su se složile u jednom - treba ulagati i puno raditi da bi se posao isplatio. Iako se ne radi o otkrivanju tople vode, čini se kako mnogi koji se bave ovim poslom toga još uvijek nisu svjesni pa drže visoke cijene, dok su im apartmani opremljeni namještajem starim i do 30 godina.

Prvu priču donosimo iz mjesta Sveta Nedjelja na otoku Hvaru, gdje se obitelj Plenković još od 60-ih godina bavi turizmom i iznajmljivanjem apartmana. Kako nam kaže domaćin Vilma Plazonja, njihov smještajni objekt Vila Perka je prvi na Hvaru oglašen na Ecobnb platformi.

Vila ima tri apartmana i ne planiraju se širiti, već samo dalje ulagati u kvalitetu. Vilma Plazonja nam je otkrila da su jako zadovoljni bukingom te da su popunjeni cijelu sezonu.

"Iznajmljivači rijetko cijene i slušaju savjete struke"

Tako su 2014. napravili dječje igralište za goste, imaju veliki maslinik, organski uzgojeno voće i povrće, napravili su kompostište, potom su 2016. ponudu obogatili bazenom, a ove godine su dobili i ekocertifikat te napravili vlastitu web stranicu, iako se oglašavaju i preko platformi poput Bookinga i Airbnba.

"Naš obiteljski prijatelj, poznati splitski arhitekt Dinko Kovačić, već godinama radi na svakoj promjeni u nekretnini, rekonstrukcijama interijera kojih je bilo više s obzirom na to da je kuću izgradio moj djed 1936. godine, na uređenju okoliša, gradnji vrtova, potpornih međa, dječjeg igrališta, kreiranju zelenih površina. Ljudi to očito prepoznaju jer među gostima ima toliko arhitekata. Ovo je jako bitno ako to promatramo u svjetlu strašne devastacije i betonizacije prostora diljem obale. Prostor se nepovratno devastira i troši, a država nema mehanizme ni volje da bi to zaustavila. Dapače, raznim pogodovanjima na lokalnoj i na višim razinama i sudjeluje u tome", rekla nam je Vilma Plazonja.

Kaže kako iznajmljivači rijetko cijene i slušaju savjete struke pa se onda to, smatra ona, u konačnici odražava na popunjenost njihovih smještajnih kapaciteta.

Napomenula je i kako je ekocertifikat izvrstan alat za filtriranje ljudi koji im dolaze.

"To je alat kojim u svoj smještaj i destinaciju privlačimo osviještene pojedince koji će se s poštovanjem odnositi prema nama kao domaćinu, prema smještaju koji smo s pažnjom i ljubavlju pripremili za njih, prema našim sugrađanima i okolišu koji trebamo sačuvati za generacije koje dolaze. Ljudi cijene i vrednuju naš okoliš i sve što smo učinili. Dobri rezultati koje postižemo odraz su dugogodišnjeg truda", rekla nam je Vilma Plazonja.

Stalni gosti imaju niže cijene bez obzira na ulaganja

Navodi kako svake godine investiraju u kvalitetu i to se isplati jer im se gosti vraćaju.

Stalni gosti, navodi, imaju privilegiju ljetovati po nižoj cijeni.

"Treba cijeniti i vrednovati stalne goste, njima ne dižemo cijenu unatoč svim investicijama. Dosta ulažemo i u promociju, radimo i Google promociju, sad smo još napravili novu web stranicu pa gosti koji bukiraju preko nje prođu i do 20 posto jeftinije nego kad rezerviraju preko drugih platformi. Također, potičem lokalno poduzetništvo, predlažem da kod mog susjeda kupe domaće vino. Naime, naši gosti kupuju puno vina i jako puno troše pa volim potaknuti i podržati domaće proizvođače, bez ikakvih provizija, to ne dolazi u obzir. Na mom gostu cijela zajednica zaradi i svi domaći koji žive na Hvaru cijelu godinu", rekla nam je Vilma Plazonja.

Razgovarali smo i s Fani Bošnjak, vlasnicom apartmana u Splitu koja se turizmom bavi već niz godina, no zadnje tri godine iznajmljuje apartman, trenutno samo jedan pa će vidjeti hoće li se kasnije širiti.

"Mogu reći da mi je sezona uspješna, zadovoljna sam. Iako sam dugo u turizmu, prije tri godine odlučila sam pokrenuti nešto svoje. Prvo su krenula zastrašivanja da apartmana ima puno, no ja sam svjesna koliko su potrebna ulaganja. Ako se ne trudiš i ne ulažeš u kvalitetu, nećeš ni imati goste. Treba biti ljubazan, otvoren, gosta primiti da se osjeća kao kod kuće. Budući da sam ja u gradu, moj je apartman pun od ožujka do studenog. Od mora smo udaljeni 800 metara", rekla nam je Fani Bošnjak.

Iduće godina planira kupiti bicikle i besplatno ih davati turistima uz smještaj

Iako samo tri godine iznajmljuje svoj apartman, već je mijenjala namještaj, krevete, madrace, a navodi kako je potrebno gostima pružiti i kvalitetnu internetsku vezu i parking.

"Udobnost je na prvom mjestu, a jako je važan i parking. Ja ću svoj auto pomaknuti i kilometar dalje samo da gosti imaju gdje stati. Svaki drugi dan im nudim mijenjanje posteljine, u većini slučaja ostavim duplu posteljinu, a ako je hladno, onda im ostavim i kućne ogrtače. Uz to im dajem jednokratne papuče, gelove za tuširanje, nekakve kave, sokove, ako dolaze djeca, onda im ostavim slatkiše, neku igračkicu za djecu. Broj apartmana se jako povećao u Splitu i svi misle da ćeš se obogatiti preko noći, a rijetki su ti koji računaju na amortizaciju", rekla nam je Fani Bošnjak.

Otkako iznajmljuje svoj apartman, navodi kako za nju nema godišnjeg te da stalno treba biti u Splitu u slučaju da gostu nešto zatreba, da se nešto pokvari. Dodaje i kako treba ulagati u oglašavanje apartmana te da nije dovoljno oglasiti ga samo na jednom mjestu i očekivati da ćeš biti popunjen.

Naredne sezone planira uložiti u kupnju bicikala koje će nuditi uz apartman svojim gostima, i to gratis te otvoriti i vlastitu web stranicu.

Prvo napravili jacuzzi pa bazen

Da je konstantno ulaganje u apartmane potrebno, rekla nam je i Silvana Cipra s Čiova kraj Trogira. Njena obitelj ima tri apartmana, jedan je za četvero ljudi, a druga dva za četiri do pet osoba. Iznajmljivanjem se bave 15-ak godina.

Konstantno rade na podizanju kvalitete pa su tako, kaže nam Silvana, prije osam godina napravili jacuzzi, a prije sedam godina su izgradili i bazen jer nisu tik uz more.

"Došlo je vrijeme da se nešto promijeni pa smo tako odlučili napraviti bazen. Htjeli smo i bolje goste, veće platežne moći, a za to im se, naravno, trebala ponuditi i veća kvaliteta", rekla nam je Silvana Cipra.

Namještaj, kaže, mijenjaju redovito, ovisno o trendovima, obnovili su i sve kupaone, izbacili tuš kade i ugradili walk in kade kako bi bili u skladu s trendovima. Puni su od 15. 6. do 10. 9., isto kao što su bili i lani.

"Susrećem se s toliko ljudi koji se bave iznajmljivanjem, a koji ne znaju što bi napravili. Svima kažem da svaka godina iziskuje ulaganje ako misle biti puni, a bitna je i lokacija, nije isto biti na jednom otoku gdje imate trajektnu vezu par puta. Ljudi traže i dostupnost. Mi smo 300 metara od mora i na zelenoj površini, 200 metara oko nas nema nijedne kuće, ljudi vole mir i privatnost", rekla nam je Silvana Cipra.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.