Foto: Hina
NA DANU otvorenih vrata s temom popularizacije STEM područja- znanosti, tehnologije, inženjerstva i matematike, u subotu se na Pantovčaku predstavilo oko 170 mladih znanstvenica i znanstvenika, inovatora, studenata i učenika, a predsjednica Republike Kolinda Grabar-Kitarović istaknula je potrebu reforme hrvatskog obrazovanja u tom području, kako bi se iskoristili potencijali zemlje za gospodarski razvoj.
Bakić: STEM treba biti jezgra suvremenog kurikuluma
"Kaže se - budućnost je stigla, ali nije ravnomjerno raspoređena, a Hrvatska je recimo jedna tamna zona STEM-a, tehnologije i suvremenosti u svijetu. A STEM treba biti jezgra suvremenog kurikuluma iz više razloga", poručuje.
U STEM-u su, dodaje, najzanimljivija zanimanja današnjice i sutrašnjice, kompetencije koje se usvoje u tom području korisne su u mnogim drugim zanimanjima, a poduka STEM-a oblikuje i ličnost.
"Tu govorimo o objektivnoj komunikaciji s javnošću, istraživačkom mentalitetu, kritičkom razmišljanju. Tako da obrazovanje koje u sebi ima više STEM-a proizvodi otvoren duh i čvrst karakter, a to su vještine koje su bitnije za budućnost od svih konkretnih znanja", sažima Bakić.
Bitnim pritom također smatra hoće li mladi ljudi ostati u Hrvatskoj. "To je poanta. Znači, hoće li ovo 2031. godine biti zemlja u kojoj će mladi ljudi, koje ne možemo zaustaviti, htjeti imati svoju budućnost. Da mi odrasli ne ostanemo sami u starosti, a oni rade negdje drugdje, ponosni kako imaju posao u Njemačkoj, Irskoj ili Ujedinjenoj Kraljevini", naglašava.
Stoga, zaključuje Bakić, kroz uvođenje STEM-a u obrazovanje, uvođenjem suvremenosti kod djece "diramo srca odraslih ljudi i možemo napraviti transformacijski pokret za čitavu zemlju".
Predsjednik Hrvatske zajednice tehničke kulture Ivan Vlainić, inače nastavnik u samoborskoj Srednjoj strukovnoj školi, predstavivši rad Zajednice, kazao je kako mladi u njoj dobivaju "bazu" – elementarno modelarstvo, robotiku, a onda djeca, dodaje, kad uđu u svijet tehnike, izabiru čime će se baviti.
Na posljednjem natjecanju "Mladi tehničar", navodi Vlainić u izjavi za Hinu, bilo je više od 7100 učenika, a sto najboljih natjecalo se u Primoštenu te su jučer proglašeni prvaci u 12 područja.
"Djeca krenu s modelarstvom, a onda kasnije vide da to mogu tehnički oplemeniti pa nastaju, primjerice, 'robo-bube' kojima se onda može dodati elektronika i program za pokretanje", opisuje Vlainić kako se kod djece razvija tehničko znanje.
Studenti FSB-a predstavili su tako svoji bolid te robota na pneumatski pogon kojim se može upravljati putem mobitela, a može se koristiti u vojsci za gibanje po nepristupačnim terenima, primjerice u minskom polju, za izviđanje, nošenje tereta, a kemijske pokuse predstavio je Institut Ruđer Bošković.
Zagrebačka Osnovna škola "Augusta Šenoe" predstavila je "Zagrebačku slovaricu" po kojoj bi djeca učila, primjerice, da je slovo "D" – Dinamo, a "M" Markov trg, a ne više "medvjed".