Foto: Kristina Štedul/Pixsell
U HRVATSKOJ 71 posto srednjoškolaca pohađa strukovne škole koje rade po zastarjelom programu. Zato će iduće školske godine prvi put krenuti reforma strukovnog obrazovanja koja će stajati milijardu kuna. Oko 85 posto sredstava za ovu reformu osigurano je novcem iz europskih fondova, dok će se 15 posto sredstava izdvojiti iz državnog proračuna.
Osnivaju se regionalni centri kompetencija
Uz ministricu Blaženku Divjak, reformu vodi pomoćnik ministrice Vlado Prskalo, donedavni ravnatelj najuspješnije hrvatske strukovne škole iz Slavonskog broda.
"Ključ izmjena Zakona su srednje škole koje će se fizički i metodološki pretvarati u regionalne centre kompetencija – svaka županija kao osnivač ima mogućnost predložiti u prvom valu jednu školu kao budući centar kompetencija.
U centrima kompetencija (CK), u znatno većoj mjeri nego do sad, bit će zastupljena praktična nastava uz postojeću teorijsku nastavu iz općih odgojno-obrazovnih predmeta, a sami poslodavci bit će uključeni u nastavni proces.
Svaki CK bit će sektorski usmjeren, npr. neka južna županija će vrlo vjerojatno aplicirati za CK iz sektora ugostiteljstva i turizma, a neka istočna županija iz sektora poljoprivrede.
Glavni ciljevi
U prvoj fazi reforma će se usmjeriti na (pod)sektore: turizam i ugostiteljstvo, strojarstvo, elektrotehnika, informacijske i komunikacijske tehnologije, poljoprivreda i zdravstvo.
"S ovom reformom povezivanja učenika i obrazovanja s obrtnicima i gospodarstvenicima, vrijednom čak milijardu kuna, konačno je došlo vrijeme za strukovne škole budućnosti", kazao je za Index Maro Alavanja.
Glavni ciljevi zakona koji će omogućiti provođenje reforme su razvoj nacionalnoga kurikuluma za strukovno obrazovanje, uspostava regionalnih centara kompetentnosti, uvođenje dualnog obrazovanja i jačanje učenja temeljenog na praksi i radu, uspostava boljeg sustava osiguravanja kvalitete te izrada pedagoškog obrazovanja mentora kod poslodavaca.