Foto: FaH
PRIJE par dana objavili smo priču Zagrepčanina koji je s ozlijeđenim djetetom čekao 80 minuta da Hitna dođe po njih i odveze dijete u bolnicu.
>Troše milijune na aute za uhljebe, ali nemaju za Hitnu: "Čekali smo 80 minuta da dođu po dijete"
"Žalo nam je, ali bila je špica"
Nakon što su provjerili slučaj, javila nam se i zamjenica ravnatelja Nastavnog zavoda za hitnu medicinu grada Zagreba dr. Ileana Lučić-Renaud.
Ona nam je rekla da je "gospodin čekao 71 minutu, a da je situacija bila takva da su sve ekipe bile zauzete".
"Žao nam je što je čekao, no slučaj je trijažiran kao treći stupanj. Kad smo zaprimili poziv, u gradu je bila špica, bila je velika gužva, a najbliži slobodni tim je došao po njih i odvezao ih u Klaićevu. Jedino je to čekanje bilo problem", rekla je za Index dr. Ileana Lučić-Renaud.
1200 poziva dnevno
Tijekom 24 sata ističe, prosječno u Prijamno dojavni centar preko broj 194 ili 112 zaprime 1200 poziva. Potom sve pozive liječnici trebaju trijažirati po hrvatskom indeksu, a dnevno u prosjeku zaprime od 250 do 260 intervencija hitne medicinske pomoći. Pozivi se, naglašava, svrstavaju po stupnjevima hitnosti.
"Stupanj hitnosti 1 se dodjeljuje vitalno ugroženim pacijentima, a vrijeme čekanja od prijema poziva do dolaska tima na mjesto intervencije je za Grad Zagreb 7 minuta na što smo iznimno ponosni jer po europskim smjernicama u urbanim sredinama to vrijeme iznosi u prosjeku 10 minuta na 80 posto slučajeva, a mi određujemo vrijeme na 100 posto intervencija.
"Trebamo više timova"
"U zadnje tri godine broj usluga godišnje raste za 2,5 posto u odnosu na isti broj ugovorenih timova. Timovi se za grad Zagreb ugovaraju sukladno odlukama Ministarstva zdravstva, a naša služba zbrinjava turiste, studente i đake te sve osobe koje zatraže našu intervenciju na području grada Zagreba", kaže ona.
Budući da je otac djeteta s početka priče, za vozilo hitne rekao da se "treslo jer je starije izraubano vozilo", upitali smo je koliko su im stara vozila te imaju li ih dovoljno.