August Horch bio je njemački inženjer i jedan od ključnih osnivača moderne automobilske industrije. Njegovo ime povezano je s markama Horch i Audi, koje su postale simboli inovacije i kvalitete.
August Horch rođen je 12. listopada 1868. u mjestu Winningen u tadašnjoj Pruskoj. Karijeru je započeo kao kovač, a potom je studirao strojarstvo na Tehničkoj školi u Mittweidi, gdje je stekao temeljna znanja o mehanici i inženjerstvu.
Nakon završenog obrazovanja radio je u brodogradilištu, no ubrzo je prešao u rastuću automobilsku industriju. Od 1896. do 1899. godine radio je kod Karla Benza kao voditelj odjela za konstrukciju motornih vozila, gdje je stekao dragocjeno iskustvo u proizvodnji i razvoju automobila.
Osnivanje Horcha i Audija
Horch je osnovao tvrtku A. Horch & Cie. 14. studenog 1899. u Ehrenfeldu. Posao se brzo razvijao, a tvrtka se 1902. godine preselila u Reichenbach, a zatim 1904. u Zwickau, gdje je postala poznata po vrhunskim automobilima. Međutim, nakon neslaganja s upravom, Horch je 1909. godine napustio tvrtku.
Budući da više nije mogao koristiti svoje prezime zbog pravnih razloga, odlučio je prijevodom svojeg prezimena na latinski stvoriti novi naziv - Audi (latinski prijevod njemačke riječi horchen, što znači "slušati"). Tako je 25. travnja 1910. u trgovački registar u Zwickauu upisana nova kompanija - Audi Automobilwerke.
Audi se ubrzo istaknuo svojim tehničkim inovacijama. Već 1911. godine njihovi su automobili počeli osvajati zahtjevne utrke, poput legendarne Alpske rally utrke, gdje su se proslavili svojim naprednim motorima i pouzdanošću.
Kasniji život i ostavština
Horch je napustio aktivno upravljanje tvrtkom 1920., ali je ostao važna figura u industriji. Godine 1937. objavio je autobiografiju Ich baute Autos (Ja sam gradio automobile), u kojoj je opisao svoj rad i razvoj automobilske industrije.
Umro je 3. veljače 1951. u Münchbergu, Bavarskoj, ostavivši iza sebe nasljeđe koje i danas živi kroz marku Audi, koja je dio koncerna Volkswagen.
Auti koje su nacisti obožavali
Godine 1932. s Audijem, Wandererom i DKW-om Horch je postao dio Auto Uniona, koji će kasnije evoluirati u današnji Audi. Njemačka politička i industrijska elita obožavala je Horch, no pravi procvat došao je s dolaskom nacista na vlast.
Nacisti su brzo prepoznali prestiž koji su automobili Horch nosili i počeli ih koristiti za prijevoz visokih dužnosnika. Adolf Hitler, Hermann Göring i Heinrich Himmler koristili su Horchove limuzine tijekom službenih putovanja, paradi i inspekcija. Blistavi crni Horch 830 BL često se mogao vidjeti u kolonama vozila SS-a i Gestapa.
No, Horch nije bio samo simbol moći - bio je i ključan za nacistički ratni stroj. Kada je Njemačka krenula u agresivna osvajanja, proizvodnja u Horchovim tvornicama preusmjerena je na vojna vozila. Model Horch 901, robusno terensko vozilo, postao je okosnica Wehrmachta i koristio se na svim bojištima.
Tvornice Horcha nisu proizvodile samo automobile - bile su uključene i u ratnu industriju, a tijekom rata koristile su prisilni rad zarobljenika i radnika iz koncentracijskih logora, što je bila crna mrlja na naslijeđu ovog nekadašnjeg simbola luksuza.
Pad i novi početak
Kako su Saveznici napredovali, Horchove tvornice u Zwickauu postale su meta bombardiranja. Nakon završetka rata 1945., sovjetske trupe preuzele su kontrolu nad regijom i demontirale preostalu proizvodnju. Horch kao marka prestao je postojati, a tvornice su kasnije postale dio istočnonjemačkog proizvođača automobila Trabant.
Danas Horch živi kroz naslijeđe Audija, dok su preživjeli modeli Horch automobila rijetki kolekcionarski primjerci koji svjedoče o slavnoj, ali i kontroverznoj prošlosti marke.