Upoznajte EX90, "računalo na kotačima" i najsigurniji Volvo u povijesti

Foto: Volvo

NAJPRESTIŽNIJI model Volva plijeni pažnju tehnološkim dostignućima, ali i načinom na koji je stvoren. 

Nakon dugotrajnih najava Volvo je konačno predstavio EX90, duhovnog nasljednika XC90 i glavnog kandidata u borbi s premium električnim SUV-ovima kalibra BMW-a iX. U Volvu kažu da EX90 pokreće novu eru u gotovo stogodišnjoj povijesti marke. 

Prvi je to model otkako je u ožujku na čelo kompanije stigao Jim Rowan, ali i prvi model u potpunosti definiran softverom, koji će "s vremenom biti sve bolji". Vozilo je poput računala na kotačima s mogućnošću ažuriranja na daljinu. 

Ne treba ni napominjati da je ovo najsigurniji Volvo u povijesti. Ovaj SUV ima "nevidljivi sigurnosni štit", koji omogućava da se smanji broj nesreća s teškim posljedicama do 20 posto, pojašnjava Rowan. Osam kamera, pet radara i lidar opskrbljuju centralno računalo vrijednim informacijama. Primjerice, Luminarov lidar uskoro će biti standardan kod Volva, a ovdje skenira prostor i na do 250 metara registrira pješaka, čak i pri visokim brzinama. 

Dolazimo i do autonomnog upravljanja vozilom, koje omogućuje vlastiti sustav, a koristi platformu Nvidia (Xavier) i proizvode Orin. Podržava razinu 3 autonomnog upravljanja s mogućnošću 30 bilijuna operacija u sekundi. Sustav Orin, pak, nudi i do 254 bilijuna operacija u sekundi i omogućuje skok prema razini 5 autonomnog upravljanja, naglašava Automotive News Europe. 

EX90 ima procesorsku jedinicu Qualcomm Snapdragon za pogon većine funkcija u automobilu, od nadzora pogona do infotainmenta. 

Red je da spomenemo i pogon. EX 90 ima dvije verzije pogona, a obje dolaze s baterijom kapaciteta 107 kWh i mogućnošću punjenja na snazi do 250 kW. To znači da punjenje 10 do 80 posto kapaciteta traje pola sata. Doseg je 600 km, a u slučaju slabije izvedbe, govorimo o 414 KS i 770 Nm te 517 KS i 910 Nm kod Performance inačice. Usprkos masi od čak 2818 kg, ovaj Volvo s AWD pogonom postiže 100 km/h za 4.9 sekundi.

Izvana se EX90 oslanja na prošlogodišnji Concept Recharge, dok je u kabini ipak odradio povratak u stvarni svijet. Ima 14.5-inčni središnji zaslon koji služi za gotovo sve funkcije, a zasniva se na operativnom sustavu Google Android Automotive. 

Kad se sve zbroji, Volvo je napravio odličan posao uspješno odvojivši EX90 od Polestara 3, s kojim dijeli obilje tehnologije. Volvo pritom stavlja naglasak na komfor nudeći tri reda sjedala i na tehnologije koje olakšavaju odrađivanje kilometara. 

Na potpuno autonomnu vožnju će ipak trebati pričekati, no za bezbrižnu vožnju tu su dvije kamere koje konstantno prate vozača i njegov fokus. "Naši senzori se nikad ne umore. Osmišljeni su da odgovore i reagiraju kad ste zakasnili samo djelić sekunde", pojašnjava Rowan.

Ako ste ljubitelj XC90, jedna dobra vijest. Isti ostaje u ponudi i bit će temeljito osvježen, što i ne čudi s obzirom na to da trenutno drži treće mjesto na ljestvici najpopularnijih, odmah iza BMW-a X5 i Mercedesa GLE. Barem do 2030. godine kad će cjelokupna gama marke biti električna. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.