Ljetne gume umjesto zimskih. Evo kada je idealno vrijeme za promjenu

Foto: OEAMTC APA-Fotoservice Hörmandinger

POČETKOM TRAVNJA ljudi obično počinju razmišljati o prelasku na ljetne gume. "U principu, nema ništa loše u zamjeni prije 15. travnja, kada zakonski prestaje obvezna zimska oprema", kažu stručnjaci. "Ali uvijek treba paziti na vremensku prognozu jer se stvarno treba mijenjati tek kada je stalno toplo i kada se snijeg i led konačno povuku. Ljetnim gumama nije mjesto na zimskim cestama bez obzira na datum", dodaju.

Vremenske prilike važnije od datuma

Iz sigurnosnih razloga preporučuje se mijenjati gume samo kada je stvarno toplije dulje vrijeme: "Zimske gume dizajnirane su za hladnu sezonu i imaju neke slabosti pri visokim temperaturama. Na primjer, to može dovesti do dužeg puta kočenja ili povećanog trošenja. Ponašanje u vožnji također može biti lošije." 

Međutim, ne biste trebali mijenjati gume prebrzo ako planirate put u planine. Čak i na mokrim i skliskim cestama i temperaturama malo iznad ledišta zimske gume osiguravaju bolje prianjanje. Prije postavljanja ljetnih guma treba provjeriti njihovu ispravnost. "Zakonska minimalna dubina profila je 1.6 milimetara.

Međutim, mala dubina profila može imati opasne učinke u mokrim uvjetima i akvaplaningu", ističu stručnjaci. Također biste trebali obratiti pozornost na pukotine i oštećenja prije mijenjanja. U modernim automobilima koji imaju sustav za nadzor tlaka u gumama (TPMS) sustav se također mora ponovno kalibrirati.

Gume čuvati na hladnom i suhom mjestu

Ako zimske gume spremate kod kuće, trebali biste se pridržavati nekoliko osnovnih savjeta. Idealno je da gume objesite na zid, odnosno da ih ne slažete jednu na drugu, a treba ih čuvati na tamnom, hladnom i suhom mjestu.

Preporučljivo je prethodno kredom označiti gume prema njihovoj zadnjoj poziciji vozila, npr. "PD" za prednju desnu ili "SL" za stražnju lijevu. Nakon desetak tisuća kilometara gume treba mijenjati osovinu po osovinu. Desnu prednju gumu treba montirati na desnu stražnju, a lijevu prednju na lijevu stražnju. Tako se gume ravnomjerno troše.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.