Otkrivamo: ovo su topovi i flopovi hrvatskog autotržišta u 2023. godini

Foto: Shutterstock

PREMA NEDAVNO objavljenim rezultatima o automobilskom tržištu u Hrvatskoj agencije Promocija Plus, prošle je godina u Hrvatskoj registrirano 56.697 automobila, što je povećanje od čak 28.6 posto u odnosu na 2022. godinu, kada je brojka stala na 44.088 primjeraka. 

Daleko je još to od rekordne 2008. godine, kada je registrirano čak 88.265 automobila, ali je pozitivan znak i dokaz kako se stvari poboljšavaju iz godine u godinu te da se polagano vraćamo prema pred-covid brojkama.

Prošlogodišnje je tržište ponovno izbacilo neke dobitnike i gubitnike. Naravno da su često uspjehu ili neuspjehu kumovali razlozi na koje uvoznici nisu imali previše utjecaja - prije svega dostupnost automobila ili rokovi isporuke - ali neke se stvari ipak mogu iščitati. Dakle, ovo je lista Top 5 u svakoj kategoriji.

Njima je 2023. bila odlična

Nema dileme kako je među dobitnicima na broju 1 Renault. Francuska marka je udvostručila svoj tržišni udio u odnosu na godinu ranije te skočila na visoko 3. mjesto ukupnog hrvatskog tržišta automobila. To su, naravno, napravili prije svega zahvaljujući odličnim rezultatima svog modela Clio, koji je najprodavaniji model u zemlji.

Na drugom je mjestu među dobitnicima Audi. Ne samo da je daleko najuspješnija premium marka nego je ušao u Top 10 najprodanijih marki, a tržišni udio povećao za značajnih 0.7%.

Među dobitnicima slijedi MG. Ova se kineska marka sa slavnim britanskim imenom apsolutno etablirala na tržištu te je u odnosu na 2022. kada je prve primjerke registrirala tek u svibnju, skočila za čak 10 mjesta. Naravno, svoj je tržišni udio povećala za rekordnih 5 puta. 

Suzuki je već godinama heroj domaćeg tržišta, naročito ako znamo da gotovo ništa ne prodaje kompanijskim flotama ili rent-a-car tvrtkama. Oni su svoj tržišni udio povećali za 1% te skočili na ljestvici za tri mjesta.

Konačno, listu dobitnika zaključuje Cupra: sportska marka Seata potpuno se etablirala, sada je u Top 20, s većim tržišnim udjelom no što imaju velikani poput Fiata i Nissana. Evo što znači imati trendovske modele u svojoj prodaji…

Moglo je i bolje

Listu gubitnika predvodi Opel. S prošlogodišnjeg 4. pali su na 8, mjesto u ukupnoj prodaji, ali veći je problem pad tržišnog udjela od čak 2.5 posto. Opel je jako stao s prodajom u drugom dijelu godine, tako da se čini kako je dostupnost bila glavni problem. 

Na drugo mjesto među gubitnicima moramo staviti Volvo. Na rastućem tržištu, gdje su odlične rezultate napravile premium marke, oni su prodali gotovo isti broj vozila kao i loše 2022., a tržišni im je udio pao na ispod 1%.

Peugeot je treći među gubitnicima, iako je prodao 200-tinjak vozila više nego 2022. Razlog je tome što su izgubili tržišni udio, pa čak i ispali iz Top 10 najpopularnijih marki, što je zaista rijetko.

Na pretposljednjem mjestu među gubitnicima je Jeep. U usporedbi s uspješnom 2022., kada su prodali gotovo 500 vozila, sada su na svega 116. Pali su i u poretku, pa se sigurno vesele ovoj godini, kada će imati nekoliko zanimljivih noviteta.

Konačno, još je jednom razočarala Honda. Marka koja u Hrvatskoj ima odličan ugled postaje potpuno marginalna, prodali su samo nešto više od 100 automobila i pri samom su dnu ljestvice.