IZBOR za Europski auto godine se redovito održava od 1964. godine, a Peugeot je jedna od tri marke koje su žiri osvojile šest puta.
Najnoviji Peugeot s ovom laskavom titulom je novi 208, automobil koji je ove godine proglašen najboljim na kontinentu. Prije njega je to Peugeotu uspjelo pet puta, a među njima je i jedan model koji je titulu osvojio s najvećom bodovnom prednosti. Bio je to Peugeot 405. No krenimo redom.
>> Peugeot 208 je Europski auto godine!
Peugeot 504
Vraćamo se više od pola stoljeća u prošlost. Bila je to 1969. godina, a 504 je označio ulazak marke u viši cjenovni razred.
Njegov jedinstven dizajn rezultat je uske suradnje između tvorničkog stilskog centra i Pininfarine, kojem dugujemo dizajn bočne linije, poznatog prelomljenog prtljažnika, dok je Peugeot odgovoran za prednji dio, za koji je poznati talijanski dizajner rekao - odustavši od pokazivanja svog već pripremljenog projekta – da ima oči Sofije Loren.
Kralj izazovnih natjecanja, zahvaljujući svojoj legendarnoj robusnosti, osvojio je nekoliko glavnih afričkih relija. Proizvodio se do 2005. godine, a proizvedeno je 3,713.356 primjeraka.
Peugeot 405
Gotovo dva desetljeća kasnije 405 premoćno je osvojio titulu Europskog automobila godine 1988. Čak 54 člana od njih 57 dala su mu najvišu ocjenu, što mu je osiguralo najveću bodovnu prednost u povijesti dodjele nagrade.
405 stavlja naglasak na užitak u vožnji i udobnost. Hvaljen i izdržljiv ovjes ugrađen je već i na izvedbama s početka game. Prisutne su i nove tehnologije kao što su ABS i 1.9 turbo dizelski motor s 90 KS. Priča za sebe je Mi16 sa 160 KS te T16, čija izvedenica je osvojila Pikes Peak.
405 je postigao i veliki tržišni uspjeh s više od 5 milijuna prodanih primjeraka u svijetu.
Peugeot 307
307 je predstavljao savršen primjer novog kompakta 2002. godine, kada je taj visok i prostran obiteljski automobil stigao na tržište.
Model se izdvajao od konkurencije izraženom visinom, olakšavajući putnicima ulazak u vozilo. Atraktivan vanjski dizajn uvelike je inspiriran modelom 206, uz neke originalne dodatke poput velikog vjetrobrana.
307 je opremljen najčišćim dizelskim motorom tog vremena, sjajnim 2.0 HDi u izvedbi od 110 KS s filterom čestica. U ponudi su bile limuzine s 3, 4, i 5 vrata, SW (Station-Wagon) i CC (Coupé-Cabriolet), a ne smijemo zaboraviti ni 307 WRC. Više od 3,7 milijuna primjeraka prodano je u svijetu.
Peugeot 308
S modelom 308 dizajneri i inženjeri stvorili su opet moderan model atraktivnog dizajna. Zahvaljujući novoj EMP2 platformi, novi 308 ima kompaktne dimenzije i lakši je od prethodnika (-140 kg), što je pridonijelo boljoj dinamici.
Kokpit novog 308, koji uključuje najnovije tehnologije, također je dizajniran kako bi omogućio novo intuitivno iskustvo u vožnji: kompaktan upravljač, head-up zaslon, visoku središnju konzolu i veliki 9.7" zaslon na dodir.
Od lansiranja krajem 2013. prodano je 1,7 milijuna primjeraka.
Peugeot 3008
Prvi je nagrađeni SUV od osnutka nagrade 1964. godine. Rezultat je inovativna kombinacija dizajna, udobnosti i držanja ceste.
Vozilo je ujedno bilo prilika za lansiranje nove generacije i-Cockpit® i sustava "Amplify", koji nudi intuitivno iskustvo zadovoljstva u vožnji te pristup naprednim sustavima za pomoć u vožnji i stalnoj povezivosti.
Nudi se i tehnologija Advanced Grip Control s pet grip funkcija, koje omogućuju prilagodbu svim vrstama podloge. Gotovo 900.000 primjeraka prodano je diljem svijeta od lansiranja u listopadu 2016.
Stručni žiri
Titula Car of The Year najpoželjnija je nagrada u automobilskoj industriji. Žiri se sastoji od 60 automobilskih novinara iz 23 europske zemlje. Riječ je o nagradi s najduljom tradicijom, koja se od 1964. dodjeljuje svake godine na Ženevskom salonu automobila.
Broj predstavnika ovisi o veličini tržišta i značaju njegovog automobilskog tržišta: Njemačka, Španjolska, Francuska, Italija i Velika Britanija imaju šest članova. Ostale zemlje su: Austrija, Belgija, Češka, Danska, Finska, Grčka, Irska, Luksemburg, Nizozemska, Norveška Mađarska, Poljska, Portugal, Rusija, Slovenija, Švedska, Švicarska i Turska.