NA dinamičnoj prezentaciji održanoj u okolici Zagreba tvrtka Japan Motors d.o.o, zastupnik Mitsubishija za Hrvatsku, predstavila je hrvatskim novinarima novi Pajero Pick-up.
Iako je tržište pick-up vozila u nas još u povojima, evidentan je rast zanimanja. Jednu od najvažnijih uloga ima Mitsubishi čiji Pajero Pick-up zauzima trećinu tržišta s tridesetak prodanih primjeraka u prošloj godini. Redizajnirani model nastavlja utabanim putovima prethodnika nudeći od novosti tek simbolična poboljšanja prvenstveno vizualne prirode.
Radnik sa stilom
Tako je model u novoj modelskoj godini dobio moderniju prednju masku s trokutastim središnjim dijelom čime se odražava pripadnost ostatku game. Novi prednji odbojnik s integriranim svjetlima za maglu osvježio je prednji kraj, dok na boku tu ulogu preuzimaju novi 16-inčni alu-naplatci i zaštita donjeg dijela vozila napravljena od tvrde i otporne plastike.
Izgled interijera nije se previše mijenjao. Osim kvalitetnijih presvlaka sjedala i obloga vrata, vozilo sada posjeduje veći broj pretinaca. Ono najvažnije ostalo nije se diralo. Ručice mjenjača i regulacije pogona (i redukcije) ostale su iste, a na vrhu prednje armature i dalje dominiraju mjerač uzdužnog i poprečnog nagiba vozila, te pokazivač vanjske temperature i voltmetar.
Najviša razina opremljenosti sada se zove Intense (prije GLS), a njenim odabirom kupac dobiva i dobro poznatu dekoraciju u kromu (retrovizori, bočni pragovi). U tom slučaju vozilo posjeduje svu opremu potrebnu za optimalni komfor, a to je prvenstveno automatski klima-uređaj, a potom i potpuni električni paket, te daljinsko centralno zaključavanje.
Jedan motor
Model se u Hrvatskoj nudi isključivo s 2,5-litrenim turbodizelašem opremljenim hladnjakom stlačenog zraka (intercoolerom). Kako je tijekom prošle godine motor dobio turbo-punjač promjenjive geometrije čime je maksimalna snaga skočila na sa 73/99 na 85/115 kW/KS, na njemu nema nikakvih novosti. Maksimalnih 240 Nm okretnog momenta dostupno je pri ugodno niskih 2.000 o/min, pa često posezanje za pet-stupanjskim ručnim mjenjačem nije slučaj.
S obzirom na klasu vozila, od podataka o ubrzanju i maksimalnoj brzini (152 km/h), puno su zanimljiviji oni vezani uz terenske mogućnosti. Do brzine od 100 km/h moguće je uključiti pogon na prednje kotače. Modus 4H (High Range 4WD), bez uključenog reduktora, predviđen je za vožnju po lakšim terenima, dok u vrlo teškim uvjetima preporuča modus 4L (Low Range 4WD) u kojem reduktor skraćuje ukupni prijenosni odnos s omjerom 1:1,925, što praktički znači da na kotače dolazi gotovo dvostruko veći okretni moment.
Naravno, za odabir ovog modusa potrebno je prije zaustaviti vozilo. Za ekstremne uvjete tu je i blokada stražnjeg diferencijala, koju vozač u modusu 4L može jednostavno uključiti tipkom iz kokpita. Sve to omogućava Pajeru Pick-up savladavanje uspona nagiba do 35º.
Kombinacija prednjeg nezavisnog ovjesa i stražnje krute osovine opravdava Pajerov epitet robusnog vozila u punom smislu te riječi. Nosivost iznosi čak 1065 kg, što znači da potpuno opterećeno vozilo ima masu od 2.830 kg. Moguće je vući prikolicu s kočnicama mase do čak 2.700 kg, a bez kočnica do 500 kg.
Cijena
Trenutno se nudi samo model s najbogatijim Intense paketom opreme, a cijena mu je 220.275 kn do registracije. Pored toga u ponudi je širok izbor dodatne opreme. Tako se tovarni prostor može po želji obložiti plastikom (5.978 kn), potpuno zatvoriti s dva različita tipa kabine (22.082 kn), pokriti ceradom (4.270 i 7.320 kn) ili zatvoriti tvrdim poklopcem (tzv. fullbox, 37.576 kn).
U ponudi su i kromirani prednji štitnik s dodatnim svjetlima, ograda tovarnog prostora, stražnji odbojnik, zaštitne rešetke za stražnja svjetla i kuka za vuču, te širok izbor dodataka za dekoraciju putničkog prostora.
Kako je sve počelo
Mitsubishi ima dugu, gotovo stoljetnu, povijest gradnje ovakvih vozila. U vrijeme kad se nazirao kraj Prvog svj. rata japanska vlada u svrhu razvoja domaće automobilske industrije financira razvoj lakog komercijalnog vozila. Povjerenje je dano Mitsubishiju koji razvija prototip T1. Ovo vozilo odlikovalo se, za tadašnje prilike, dobrom izdržljivosti, T1 je uspješno položio test izdržljivosti od 1.000 km.
Međutim prava (serijska) proizvodnja počela je dvadesetak godina kasnije kada Mitsubishi lansira komercijalna vozila s 4x4, 4x6 i 6x6 pogonom. Ubrzo je konstruiran i prvi dizelski motor koji je razvijao 79 KS.
Prvi L-200, izravni prethodnik današnjeg Pajera Pick-up, pojavljuje se 1970. godine. Devet godina kasnije specijalizirani američki magazin "Pickup, Van & 4WD" proglašava L-200 vozilom godine, čime je dan snažan udarac američkom ponosu. 1991. godine Mitsubishi Motors na tržište dovodi potpuno novi L-200. Iako je zadržao veliki tovarni prostor, novi je model bio vizualno mnogo atraktivniji, prvenstveno zahvaljujući proširenim blatobranima i pojačanim odbojnicima. Uzorne terenske mogućnosti omogućavao mu je priključivi pogon na sva četiri kotača, a unutrašnjost komforom nikad nije bila bliža onoj klasičnog automobila.
Miljenko Nikolić