NIJE prva električna Škola, ali je izuzetno važna, možda i najvažnija u novom mileniju.
Baš kao što je Škoda u posljednjih nekoliko desetljeća napravila prekretnicu, počevši još od Favoritke pa sve do prvog SUV modela, sada se okreće potpuno nova stranica u životu popularne marke. Stigao je Enyaq iV, električni model na konkurentnim osnovama VW grupe.
Enyaq predstavlja sve ono što se danas traži od idealnog obiteljskog automobila, bar kad je Europa u pitanju. Prije svega to je atraktivan crossoverski koncept izdašnih mjera. Dug 4,65 metra, širok 1,88 i visok 1,62 metra, novi Škodin adut djeluje impozantno, a u pomoć mu stiže i dodatno izbrušen kućni dizajn. I još jedna novost, po uzoru na BMW X6 i novi Rolls Royce Ghost i ova Škoda ima osvijetljenu prednju masku. Izgleda da imamo novi trend.
Opremljen Matrix LED svjetlima, naglašene aerodinamike (cD = 0,27), impozantni češki novitet donosi tradicionalne vrijednosti - izdašnu ponudu prostora i veliku dozu praktičnosti. Dovoljno je reći kako prtljažnik broji 585 litara.
Ponuda pogonskih sustava je poznata od prije i tu nema iznenađenja. Više je opcija na meniju, odnosno tri različite baterije, dva koncepta pogona (stražnji i AWD) i pet elektro pogona. Start čini 55 kWh baterija u kombinaciji stražnjeg pogona i elektromotora od 148 KS. Doseg je tu 340 km.
S većom baterijom (62 kWh) dolazi jači pogon (180 KS) i veći doseg (390 km), a ponuda sa stražnjim pogonom staje na 82 kWh bateriji, 204 KS pogonu i dosegu od čak 510 km. Birate li pogon na sve kotače, baterija je 82 kWh, a nude se dvije opcije, pogon od 265 i 305 KS. Potonja nosi oznaku RS, a 100 km/h ima za 6,2 sekundi. Doseg joj je 460 km, ali ne smije preko 180 km/h. Konačno spomenimo i kompatibilnost s punjačima do 125 kW.
Škoda Enyaq iV se proizvodi u Češkoj, a prve primjerke u Hrvatskoj možemo očekivati u veljači iduće godine. Početna cijena u Njemačkoj je postavljena na 33.800 eura.