Promjena plana: Dva velika proizvođača najavila povratak na benzince i dizelaše

Foto: Alfa Romeo, Mazda

KONAČNO dobre vijesti za ljubitelje dvije sportske marke. 

Nova Giulia na benzin

Nakon što je Alfa Romeo objavio da nova Giulia neće imati fantastičnu Giorgio platformu u čiji su razvoj uložene milijarde eura, uslijedio je novi šok. Najavljena je potpuna elektrifikacija marke, a onda su potkraj prošle godine krenule prve naznake popuštanja. 

Kao što je to stidljivo govorio bivši šef Jean-Philippe Imparato, tako je sad isto ponovio i novi šef. Direktor marki Alfa Romeo i Maserati je na LinkedInu objavio da će novo poglavlje krenuti modelom Stelvio, a uz električne pogone, nudit će se i benzinski hibridi. Premijera će se dogoditi ove godine, a prve isporuke kreću u 2026. godini. 

Odmah nakon toga dolazi i Giulia, također na STLA platformi, koja podržava električne pogone, ali i one klasične. Ranije predstavljeni Dodge Charger jasno ukazuje na što se misli. 

Očekujte da će Stelvio i Giulia dobiti 3.0 twin-turbo Hurricane motor, koji nudi Dodge. Redni šestak daje do 550 KS i preko 700 Nm, a podrazumijeva pogon na sve kotače. 

I "japanska Alfa" usporava sa strujom

Mazdu često iz razumljivih razloga zovu japanskom Alfom. Početni dojam je da su u Mazdi kasnili s elektrifikacijom, a nakon najave velikih ulaganja uslijedio je novi preokret. 

Mazda je predstavila svoju novu strategiju "Lean Asset Strategy", usmjerenu na povećanje fleksibilnosti planova za elektrifikaciju, poboljšanje učinkovitosti proizvodnje i smanjenje troškova istraživanja i razvoja preko strateških partnerstava. Time se smanjuju planirana ulaganja u električna vozila dok se predstavlja novi motor. 

SkyActiv-Z motor trebao bi debitirati do kraja 2027. u hibridnoj konfiguraciji sljedeće generacije modela CX-5. Zbog ovog motora Mazda je srezala ulaganja u elektrifikaciju s 13.3 na okruglih 10 milijardi dolara.

Prema Mazdi, novi motor je "blizu ultimativnog izgaranja" pružajući visoku učinkovitost goriva i performanse. Nadalje, SkyActiv-Z ispunjava stroge emisijske propise poput Euro 7, a uz osnovnu verziju s četiri cilindra, dobit će i šest-cilindarsku. 

Mazda surađuje s brojnim partnerima i na razvoju električnih vozila, čime je smanjila troškove razvoja za oko 40 posto. Glavni partner je kineski Changan, a uz Mazde, najavljuje i novi SUV mode, vjerojatno CX-6e. 2027. godine stiže još jedan model, ali taj će biti postavljen na Mazdinu osnovu. 

Tvrtka je razdoblje do 2030. nazvala "zora elektrifikacije" te će ga svladavati pridržavajući se svog pristupa prilagodljivosti pomoću višestrukih rješenja. To znači da će, ovisno o potražnji kupaca, marka nastaviti nuditi kombinaciju modela s motorima s unutarnjim izgaranjem, hibridnih vozila i potpuno električnih vozila.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.