Foto: Hina
NOVI AUTORSKI projekt redatelja Olivera Frljića "Jazavac u Kerempuhu", kojim zagrebačko Satiričko kazalište Kerempuh sutra otvara kazališnu sezonu, bit će, kako najavljuje autor, pravi "povratak Jazavca samome sebi".
Kolektivna lobotomija
Stand-up forma izabrana je kako bi se u prvi plan stavilo glumca i njegovo umijeće, svelo situaciju na izvođača i publiku u izravnoj komunikaciji, u kojoj je zadatak izvođača zabaviti publiku ali istodobno u tome biti subverzivan i kritičan.
"Kolektivno je sjećanje itekako važno, a nama se pokušala napraviti kolektivna lobotomija. Ta će predstava biti pravi povratak Jazavca sebi, povratak Kerempuha Jazavcu, dolazak Jazavca u Kerempuh ili Kerempuh u svojem najboljem izdanju", kazao je Frljić.
Tekst je nastao iz glumačkih improvizacija na temu. "Za ovakve projekte rijetko pišem tekst, on nastaje u komunikaciji s glumcima, pri čemu je jako važno na koji način oni u njega mogu ugraditi svoje iskustvo – mislim da u tome što se radi mora negdje biti i glumac", pojasnio je.
U scenografskom smislu opredijelio se za "maksimalno otvaranje prostora izvođačima". "Nisam želio opterećivati predstavu scenografijom koja bi odvlačila pozornost od sadržaja pa smo išli na redukciju, a ista je stvar s glazbom, koja je tu više u funkciji pomaganja izvođačima", napomenuo je Frljić.
Izvan struje
Kazališni redatelj, dramaturg i performer, odnedavno intendant riječkog HNK Ivana pl. Zajca, Frljić je poznat po provokativnim projektima u kojima kazalište koristi kao prostor stvaranja mišljenja mimo nametnutih društvenih matrica. "Za mene je kazalište ponajprije pitanje društvene odgovornosti – na koji smo način odgovorni vremenu i društvu u kojemu živimo, što radimo da bismo kritički govorili o svojoj sredini", kazao je.
Iako smatran jednim od najkontroverznijih i najprovokativnijih redatelja, Frljić ističe da sebe uopće ne smatra provokativnim - "provokacija" je za njega legitimna kazališna metoda propitivanja koju primitivna sredina može shvatiti kao provokaciju. "U takvoj sredini sve što se ne uklapa u njezino mediokritetsvo izgleda provokativno", objasnio je.
Projektima pristupa pojedinačno, ne oslanjajući se na određenu kazališnu poetiku ili formu. "Ne mislim da uopće imam neku određenu kazališnu poetiku. Prije bih govorio o kazališnim formama koje nastaju kao rezultat promišljanja određenih tema", kazao je Frljić.
Prtljaga iz 90-ih
Zanimaju ga recentna povijest i negativno društveno naslijeđe. "Naše društvo nosi prtljagu iz 90-tih godina prošloga stoljeća, cijelu jednu neraščišćenu prošlost s čijom se tamnijom stranom uporno odbija suočiti. Ta nesređenost društva u kojem živimo, nepostojanje civilizacijskih i drugih standarda, to je ono što me pokreće i to su teme koje će me vjerojatno okupirati još jako dugo", kazao je.
Frljić je redatelj brojnih nagrađivanih predstava u Hrvatskoj, regiji i Europi a njegove su produkcije predstavljene i na festivalima i kazalištima u Sjevernoj i Južnoj Americi, te Aziji. Surađivao je s brojnim nacinalnim kazalištima ali i nezavisnim skupinama kao što su Montažstroj, BADco, OOUR, Sodaberg.
Ove je godine u Zagrebačkom kazalištu mladih postavio "Hamleta" s "obrnutom potkom", a u Rijeci predstavu "Aleksandra Zec", za koju je na nedavno završenom BITEF-u u Beogradu dobio grand prix "Mira Trailović". Radi i predstave za djecu, a u Kerempuhu je 2012. postavio "Gospođu Ministarku" Branislava Nušića.