Ilustracija: Guliver Image / Getty Images
RASPOLOŽIVI dohodak po kućanstvu prošle je godine u Sloveniji pao za dodatnih jedan posto, a prihodi u trgovini na malo za četiri posto u odnosu na prethodnu, prema statističkim podacima objavljenima u ponedjeljak.
Kupci dolaze u vrijeme akcija
Promet u vodećim ljubljanskim trgovačkim centrima pao je za tri posto, logika traženja "rasprodajnih" cijena više ne važi početkom nego cijele godine, osobito za obuću i odjeću, kaže Zorko.
Kriza je potrošačima približila jeftinije diskontne trgovce, a u najvećem trgovačkom lancu Mercator navode da se kupci odlučuju za kupovinu na više mjesta i u manjim količinama te dolaze u vrijeme akcijskih prodaja, kao bi uštedjeli u kućnim budžetima.
S druge strane, prema podacima trgovaca, nema pada prometa kad je riječ o prodaji proizvoda višeg cjenovnog razreda i luksuznih proizvoda, ali se takvi kupci prilikom kupovanja ponašaju diskretnije nego ranije i ne demonstriraju otvoreno svoju kupovnu moć.