Premijer Andrej Plenković pozvao je danas na oprez prilikom formiranja cijena u turizmu, upozorivši kako tržišni signali pokazuju da Hrvatska gubi konkurentsku cjenovnu prednost u odnosu na mediteransku konkurenciju te da cijene u turizmu rastu brže nego u konkurentskim zemljama.
"Cjenovna konkurentnost postaje presudan faktor za održavanje pozitivnog trenda hrvatskog turizma", rekao je Plenković na sjednici Vijeća za upravljanje razvojem turizma i istaknuo kako podaci pokazuju da su cijene turističkih usluga u Hrvatskoj rasle brže nego u konkurentskim mediteranskim zemljama.
Zbog toga je Hrvatska, kako je rekao, došla u poziciju da cjenovna pristupačnost, koja joj je dugo bila prednost, "polako iščezava".
Naime, kako je rekao, analize pokazuju da su cijene turističkih usluga u Hrvatskoj rasle duplo brže nego u većini drugih mediteranskih zemalja te su trenutačno veće nego u Grčkoj i Španjolskoj.
"To su isto dosta privlačne mediteranske destinacije koje imaju što ljudima pokazati i ponuditi", rekao je i pozvao na "mudrost" u formiranju cijena.
Upozorio je na smanjenje potrošnje stranih turista za deset posto. "Vjerojatno manje troše jer im je skupo", rekao je.
Dodao je kako je jako bitno i da turizam ostane pristupačan hrvatskim građanima.
Povećanje cijena u turizmu utječe "kao dio mozaika" i na stopu inflacije u Hrvatskoj, rekao je Plenković i dodao kako je bitno da se donose odluke koje će osigurati konkurentnost, održivost i pristupačnost hrvatske turističke ponude.
Ustvrdio je pritom da je Hrvatska blizu granica rasta turizma koje su na oko 21 milijunu dolazaka i 110 milijuna noćenja godišnje te da je, unatoč tome i činjenici da je turista pet i pol puta više nego stanovnika, u vrhuncu sezone početkom kolovoza milijun turističkih postelja prazno.
Kaže da u sezoni Hrvatska ima 5.5 puta više turista nego stanovnika i poziva na mudru politiku održivosti i cjenovne ravnoteže.