Kviz o digitalnim pojmovima: 21.000 vas krivo je odgovorilo na ovo pitanje

Foto: Shutterstock

S OBZIROM na to da Wi-Fi nije blokiran i veza je kvalitetna, možda je dobra ideja večer ispuniti uz VoD, a podatke zaštititi uz Virtual Private Network. Svaka osoba koja razumije ove pojmove i njihovo značenje vjerojatno je digitalno napredno pismena.

Digitalna pismenost i baratanje ovim, ali i sličnim pojmovima su nužni, s obzirom na to da je bez internetske veze svakodnevica čovjeka danas teško zamisliva. Ovu tvrdnju podupiru i podaci Eurostata iz 2022. godine koji kažu da je 96 posto mladih koristilo internet svakoga dana. Ovaj postotak odnosi se na prosječnog mladog Europljanina.  

Konkretno se radi o mladima u dobi od 16 do 29 godina. Isto istraživanje ustanovilo je da 84 posto starijih od 29 godina koriste internet svakodnevno te se oni smatraju odraslom populacijom unutar istraživanja. S obzirom na to da stariji od 29 godina koriste internet u znatno manjem postotku od onih do 29 godina, vidljiv je jaz između starije i mlađe populacije, no on se prema pokazateljima u digitalnom dobu sve više smanjuje, a stariji se priključuju trendovima.

Hrvati vodeći u digitalnoj pismenosti

Spremnost na digitalnu eru pokazala je i Hrvatska. Prema posljednjim istraživanjima Eurostata iz 2020. godine, Hrvatska je čak bila na prvom mjestu po digitalnoj pismenosti i spremnosti. Datareportal je napravio istraživanje za aktualnu 2023. godinu i, prema podacima tog istraživanja, više od 70 posto ukupnog stanovništva Hrvatske koristi internet svakodnevno.

Inače, riječ je o portalu koji daje uvid u digitalno stanje pojedine države. Ovi podaci važni su zato što digitalne vještine transformiraju današnje moderno, konkurentno tržište. Upravo zbog interneta i digitalizacije otvorit će se 69 milijuna novih radnih mjesta, prema istraživanju Future Job Report Svjetskog ekonomskog foruma, a prednost će imati oni koji razumiju procese digitalnog marketinga, umjetne inteligencije te naprednog programiranja.

Kako bi se ustanovilo barataju li doista Hrvati osnovnim pojmovima digitalnog svijeta, proveli smo i kviz digitalne pismenosti. U njemu je sudjelovalo 36.770 igrača, a sastojao se od 10 jednostavnih pitanja iz svijeta digitalizacije. Pojmovi koji su se ispitivali bili su, na primjer, VoD, blokiranje Wi-Fi veze i Virtual Private Network.

Foto: Shutterstock

Rezultati su pokazali poprilično dobro znanje uz neke iznimke. Čak 21.000 sudionika pogrešno je odgovorilo na pitanje o pojmu VoD (Video on Demand), kao i na pitanje o Virtual Private Networku, odnosno VPN-u. Na kojim pitanjima su igrači najviše griješili, vidljivo je u priloženoj grafici u nastavku.

Najmanji udio pogrešaka vidljiv je na osnovnim pitanjima poput značenja kratice Wi-Fi ili kolačića na internetu.

Korisnici svjesni okruženja

Osim dobrog digitalnog znanja, istraživanje je pokazalo da su Hrvati svjesni svojih digitalnih navika. Čak 60 posto korisnika interneta u Hrvatskoj priznaje da previše vremena provodi online, a postoji i razvijena svijest o tome da društvene mreže utječu na kvalitetu sna. Ove podatke istražila je agencija KVAKA te se ustanovilo koje su navike i preferencije mladih korisnika interneta u Hrvatskoj.

Čak 80 posto ispitanika slaže se da je njihovo ponašanje različito na internetu i uživo. S druge strane, većina korisnika svakodnevno provodi vrijeme na društvenim mrežama, a taj broj raste sukladno i godinama, pa tako što su djeca kronološki starija, provode sve više vremena online.

Ključ je u fleksibilnim uslugama

Budući da više od 70 posto stanovništva Hrvatske koristi internet, a digitalne vještine su  napredne unutar Europske unije, ekspanzijom digitalnih mogućnosti korisnici žele više fleksibilnosti. Potvrdila je to agencija KVAKA u novom istraživanju provedenom nad 500 ispitanika. Njih 91 posto želi pokrivenost internetom u svakom kutku doma.

U digitalnoj dobi korisnici žele sami upravljati mobilnim uslugama pa je tako 79 posto ispitanika izjavilo da želi transparentnost i mogućnost fleksibilnog i samostalnog postavljanja mobilnih paketa te slaganja opcija potpuno u skladu s potrebama. Naime, mobilni korisnici se ne žele više vezati ugovorom, odnosno tarife žele birati bez ugovorne obaveze.

Takav trend prepoznala je i A1 Hrvatska koja je svoje usluge prilagodila digitalnom tržištu i ponudila korisnicima portfelj koji pruža fleksibilnost usluga i mogućnost samostalne odluke o paketima bez ugovorne obveze.

Foto: Shutterstock

Fokus je na korisniku i na njegovim potrebama, pa je tako dostupna i najbrža usluga interneta na fiksnoj mreži od 2 Gbit/s i pokrivenost Wi-Fi signalom u svakom kutu doma. Osim toga, dostupna je napredna korisnička podrška kojom će se upiti i zahtjevi rješavati bez čekanja. 

TV usluga s više od 220 kanala postala je prijenosna te se može gledati na velikom ekranu na više lokacija ili istovremeno na dva TV uređaja. Za to je potreban pametan TV uređaj ili Android box. 

Korisnici s neograničenim internetom moći će pokloniti neograničeni internet na 24 sata drugim A1 korisnicima, što je jedinstvena novost na tržištu.

Korisnici koji imaju mobilne tarife s neograničenim internetom mogu pokloniti neograničeni internet na 24 sata drugim prepaid ili postpaid A1 korisnicima, što je jedinstvena novost na tržištu. Istodobno, korisnici koji nemaju tarife s neograničenim internetom mogu jednom mjesečno i sami aktivirati 24 sata neograničenog interneta. Sve usluge i opcije dostupne su u A1 aplikaciji, a korisnici mogu nesmetano isprobavati ono što im odgovara bez ugovorne obveze te sami slagati pakete usluga i opcija.

Sadržaj donose Index i A1 Hrvatska u skladu s najvišim profesionalnim standardima

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.