Rekordna prodaja kineskih električnih auta u Europi

Foto: Profimedia

Uoči stupanja na snagu velikih dodatnih carina u EU na automobile iz Kine, kineski proizvođači ubacili su u višu brzinu i nastoje prodati što više i osvojiti što veći dio tržišta prije nego što ih u tome uspore nove carine.  

Kineski proizvođači automobila uspjeli su osvojiti rekordnih 11 posto europskog tržišta električnih vozila u lipnju. Rekordnoj prodaji je jako pridonijela činjenica da su svi automobili prodani prije 5. srpnja oslobođeni dodatnih carina. 

Zbog toga su kineski proizvođači nudili brojne akcije, popuste i povoljna financiranja na europskim tržištima. Rezultat je više od 23.000 novih registriranih kineskih električnih vozila diljem Europe tijekom lipnja, piše Auto Start.

EU nametnula ogromne carine

Izračuni dodatnih carina temelje se na istraživanju učinaka subvencija kineske vlade proizvođačima električnih vozila. Utvrđeno je da je SAIC, vlasnik MG-a, bio jedan od najvećih primatelja državne financijske potpore, zbog čega im je Europska komisija nametnula najveće carine od čak 38.1 posto povrh dosadašnjih 10 posto. 

SAIC se zbog toga potrudio u Europu uvesti što više automobila prije uvođenja carina i u tome je uspio zabilježivši najveći skok novih registracija u Europi. Podaci JATO Dynamicsa otkrivaju da je u lipnju registrirano 13.366 novih MG-ova, međutim, prema izvješću Bloomberga, 40 posto MG4 registriranih u lipnju bili su automobili koje su trgovci registrirali samo na sebe kako te aute ne bi zahvatile nove carine. 

BYD, koji je u lipnju zabilježio nešto manje od 4000 registracija diljem Europe, bit će pogođen dodatnom carinom od 17 posto.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.