Koliko Hrvati prosječno prijeđu kilometara? Pogledajte usporedbu s ostatkom Europe

Foto: Patrik Macek/PIXSELL

GUŽVE na cestama su hrvatska svakodnevica, ali u Europi smo na samom dnu po kilometraži. Uzroke bismo mogli tražiti u brojnim područjima, a najočitiji je nesrazmjer broja stanovnika i automobila po regijama. 

Planirate li kupiti rabljeni automobil iz uvoza, ovi bi vam podaci mogli biti od pomoći kao dobra smjernica u potrazi za automobilima s manjom kilometražom. Ovi podaci mogu ukazati i za koje automobile ne bi bilo zgorega provjeriti autentičnost kilometraže koju je deklarirao prodavatelj.

Tvrtka carVertical, specijalizirana za podatke o automobilima, provela je istraživanje u Europi i SAD-u kako bi utvrdila u kojim zemljama vozila prijeđu najviše kilometara godišnje. Mnogi automobili uvezeni u Hrvatsku sa zapada imaju veliku kilometražu koju nepošteni prodavači mogu umanjiti kako bi lažnim podacima povećali vrijednost vozila.

Automobili u Nizozemskoj prijeđu najviše kilometara godišnje

Među vozilima koja je u okviru svojeg istraživanja provjerio carVertical najveću prosječnu godišnju kilometražu imala su ona u Nizozemskoj - 29.851 km. Slijede ih automobili iz Španjolske (29.017 km), Danske (27.346 km), Belgije (24.308 km) i Francuske (23.775 km). 

Prema ovim podacima, automobili iz tih zemalja već nakon tri do četiri godine u dobroj mjeri imaju oko 100.000 kilometara na brojaču, a to njihove vlasnike potiče da ih prodaju upravo nakon tog vremena i odaberu novo vozilo.

Hrvati se prosječno manje voze

Godišnja kilometraža vozila na hrvatskim cestama jedna je od najnižih u Europi - 19.587 km. Vozila u susjednoj Italiji (20.916 km) i Sloveniji (22.509 km) putuju nešto više, a u Mađarskoj čak i manje (19.357 km). U Europi godišnje najmanje autima putuju Latvijci sa 17.420 km. 

Najmanju kilometražu imaju automobili uvezeni iz SAD-a, samo 16.941 km. Iako je kilometraža američkih automobila najniža među svim zemljama iz istraživanja, većina vozila uvezenih iz SAD-a teško je oštećena. U protivnom trgovcima automobilima ne bi bilo isplativo preprodavati ih, navode iz carVerticala.

Ovi podaci iz regije jasno ukazuju na to da većina automobila nakon deset godina dosegne 200.000 km, što je u pravilu i važan trenutak za odrađivanje ozbiljnijih (skupljih) servisa. Stoga svakako valja pripaziti kad se pojavi auto s manjom kilometražom po nižoj cijeni - to je dovoljan razlog za sumnju u istinitost podataka. 

Vjerojatnost kupnje automobila s izmijenjenom kilometražom znatno se povećava kada se kupuje uvezeno vozilo. Budući da zemlje ne razmjenjuju podatke o automobilima, prevaranti iskorištavaju ovu rupu u zakonu. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.