Prodaja automobila u Kini oštro je pala u siječnju zbog praznika i najave ukidanja državnih poticaja, a benzinci su ponovo pretekli električna vozila i plug-in hibride, pokazali danas podaci udruge CPCA.
U siječnju je na najvećem svjetskom tržištu prodan 1.81 milijun novih vozila, za 12 posto manje nego u istom razdoblju prošle godine.
U prosincu prodaja je bilježila isti postotni rast, uz isporučenih oko 2.6 milijuna automobila.
Prodaja obično jako oscilira u prva dva mjeseca u godini zbog početka Kineske lunarne godine, koja je ove godine "pala" u siječnju, a prošle u veljači, primjećuje Reuters.
Građani su istodobno u siječnju rjeđe odlazili u auto-salone zato što je Peking bio najavio ukidanje poticaja za kupnju na kraju 2024., što je pokrenulo val kupovina. U takvim su uvjetima i proizvođači nudili povoljnije cijene.
Vlada je na koncu ipak odlučila produljiti program poticaja.
Prodaja električnih vozila i plug-in hibrida u kategoriji vozila s pogonom na nove izvore energije (NEV) skočila je pak za 10.5 posto u odnosu na prošlogodišnji siječanj, i činila 41.2 posto ukupne prodaje, pokazali su podaci Kineske udruge osobnih automobila (CPCA).
Najnoviji podaci pokazuju, međutim, da NEV-ovi ni u siječnju nisu nadmašili prodaju benzinskih automobila.
"Uoči lunarne nove godine tradicionalno je vrhunac sezone kupnje automobila u ruralnim područjima, a potražnja je uglavnom svedena na kupce prvog automobila, s većim udjelom benzinaca u ukupnoj prodaji", rekao je glavni tajnik CPCA-e Cui Dongshu.
U 2025. prodaja NEV-ova trebala bi premašiti zacrtanih 50 posto i dosegnuti udio od 57 posto, u odnosu na 47 posto u 2024. godini.
Budući da se najveće svjetsko tržište automobila unatoč produljenim subvencijama priprema za slabiju prodaju u ovoj godini, divovi u segmentu električnih vozila, uključujući BYD, pokušavaju već treću godinu zaredom privući kupce sniženim cijenama.
BYD je tako u ponedjeljak snizio minimalnu cijenu za električna vozila s naprednim značajkama autonomne vožnje na samo 9555 dolara, daleko ispod one konkurencije poput američke Tesle.
Tesla je pak u Kini produljila popuste i financijske poticaje dok proizvođači Xpeng i Nio omogućuju beskamatno financiranje do pet godina za neke modele.
Prema podacima udruge, kineski izvoz automobila porastao je u siječnju za samo tri posto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, na 380.000 vozila. U prosincu uvećan je za šest posto.