Kineska podružnica njemačkog Volkswagena (VW) i najveći svjetski proizvođač baterija CATL objavili su da planiraju suradnju na razvoju litijskih baterija za elektrificirane VW-ove automobile u Kini.
Kompanije su potpisale pismo namjere koje predviđa razvoj baterija s poboljšanim performansama i učinkovitijom strukturom troškova za određene modele VW-a na kineskom tržištu, rekao je glasnogovornik njemačke kompanije.
Partnerstvo će se kasnije proširiti na druga područja, poput recikliranja baterija i tehnologije koja pretvara vozilo u dobavljača struje.
Krajem siječnja izvršni direktor VW-a Oliver Blume rekao je da je Kina "fitness centar automobilske industrije", istaknuvši da su kineski proizvođači u kratkom roku postali konkurenti zahvaljujući inovacijama.
"Inovacije, primjerice u baterijama, softveru i autonomnoj vožnji, razvijaju se (u Kini - op. ur.) pragmatično i ekonomično, vrlo brzo i jako kreativno", rekao je Blume za tjednik Die Zeit.
Takav stav i stručnost Kine mogu se, po njegovim riječima, iskoristiti za transfer inovacija na cijelu tvrtku, posebno u Njemačkoj, gdje je prodaja osjetno posustala.
Njemački automobilski div odvojeno je u siječnju objavio da u Kini namjerava graditi i mrežu superbrzih punionica, u suradnji s domaćim proizvođačem električnih vozila XPengom.
Tvrtke su potpisale memorandum o razumijevanju, koji predviđa stratešku suradnju na gradnji više od 20 tisuća punionica za VW-ova i XPengova vozila u 420 kineskih gradova.
Krajem prošle godine VW je, pak, produljio partnerstvo s kineskim proizvođačem vozila SAIC-om do 2040. godine, naznačivši da računa na partnera unatoč dodatnim carinama EU na uvoz SAIC-ovih automobila od 37.6 posto.