Poginula djevojka, vozio pijani tinejdžer, nisu bili vezani. Novi detalji nesreće

Foto: Facebook

TEŠKA prometna nesreća dogodila se u noći s petka na subotu na Aleji Bologne u Zagrebu, kod križanja s Ulicom Davora Bašića. U nesreći su ozlijeđena četiri maloljetna putnika i vozač, a liječnička im je pomoć pružena u Klinici za dječje bolesti Zagreb i Kliničkom bolničkom centru Sestre milosrdnice.

Utvrđeno je da su tri putnika, 16-godišnjak, 17-godišnjakinja i 17-godišnji vozač, lakše ozlijeđena, dok su teško ozlijeđeni 17-godišnjak i 17-godišnjakinja. Od posljedica ozljeda 17-godišnja je djevojka nekoliko sati nakon prometne nesreće, u 10:35, preminula u KBC-u Sestre milosrdnice, izvijestila je jučer zagrebačka policija.

Nesreću je izazvao maloljetni vozač (17) prije nego što je stekao pravo upravljanja motornim vozilima bilo koje kategorije. Dok je vozio osobni automobil marke Renault, zagrebačkih registarskih oznaka, u organizmu je imao 1.21 g/kg alkohola.

Dolaskom do raskrižja s Ulicom Davora Bašića, brzinu kretanja vozila nije prilagodio zavoju, zbog čega je izgubio nadzor nad vozilom, sletio s kolnika, a potom na meki teren, nakon čega je naletio na stup javne rasvjete, priopćila je PU zagrebačka.

Krunoslav Ormuž, stalni sudski vještak za promet, izjavio je za središnji Dnevnik HTV-a da je zagrebačka Aleja Bologne prometnica koja povezuje centar grada i zapadni ulaz u grad i da su ondje dozvoljene veće brzine, koje se vrlo često krše i prekoračuju. 

"Moramo naći način da smanjimo brzinu kretanja automobila tamo"

"U svakom slučaju, moramo naći način da smanjimo prosječnu brzinu kretanja automobila, naročito u noćnim ili večernjim satima, kada je očito ta brzina uzrokovala, između ostalog, i ovu nesreću", kazao je Ormuž.

Istaknuo je da je mnogo puta prošao Alejom Bologne i da ta prometnica ni na koji način svojim konstruktivnim rješenjem ne može biti uzrok ove nesreće. "Mislim da se radi o mladim ili manje mladim ljudima koji su puno prebrzi i koji su previše uvjereni u svoje vozačke sposobnosti."

Potvrdio je da je mlade ljude potrebno educirati, u što bi trebale biti uključene sve institucije, a ponajprije obitelj. 

"Moramo imati na umu da smo po Zakonu o sigurnosti prometa svi mi sudionici u prometu i da se taj zakon odnosi na najviše stanovnika Republike Hrvatske, a i na sve naše goste. Mislim da edukacija koja se provodi kroz autoškole, koja obuhvaća 30 plus 35 sati, što teoretske, što praktične nastave, nije dovoljna.

Po nekim našim teorijama, da bi vozač postao prosječan, on bi trebao prijeći barem 30.000 km automobilom, što znači da bi trebao voziti tri ili četiri godine", naglasio je Ormuž.

Ozlijeđeni su tri 17-godišnjaka i djevojka od 16 godina

Fran Štampalija, dežurni kirurg iz Klinike za dječje bolesti u Zagrebu, istaknuo je da su među ozlijeđenima tri 17-godišnjaka i djevojka od 16 godina. Konstatirane su, kaže, lakše tjelesne ozljede kod troje i kod jednog teža tjelesna ozljeda.

"Troje ima lakše tjelesne ozljede, dok jedan ima teže ozljede koje ne zahtijevaju u ovom trenutku kirurško liječenje", rekao je Štampalija u razgovoru za Dnevnik Nove TV.

Fran Štampalija bio je dežurni kirurg koji je zaprimio maloljetnike nakon prometne nesreće. Intervenciju će dugo pamtiti: "Osjećaj po saznavanju okolnosti u kojima su stradali je bio iznenađujuć, ne nužno šokantno, ali gotovo šokantno." Na upit jesu li mogli i gore proći rekao je: "Apsolutno."

Šokantna je, doznaje se, bila toksikološka slika svih putnika. Bili su pozitivni na nekoliko vrsta droga i alkohol. Poginula djevojka za mjesec dana trebala je proslaviti 17. rođendan. Po svemu sudeći, 17-godišnjak je roditeljima uzeo automobil bez dozvole, dok su oni bili na moru.

Nisu bili vezani

Za vrijeme vožnje nisu bili vezani, vozač nije imao vozačku dozvolu, a u organizmu je imao 1.2 promila alkohola.

"Kriminalističkim istraživanjem utvrđeno je da se radi o maloljetnim osobama i da je maloljetna osoba upravljala vozilom prije stjecanja prava upravljanja motornim vozilom bilo koje kategorije, odnosno bez vozačke dozvole. 

Svi sudionici su pod nadzorom policije, i osoba za koju se smatra da je vozila", rekao je Dalibor Majsec, pomoćnik načelnika Druge postaje prometne policije Zagreb.

Ova teška nesreća nije prva na Aleji Bologne. Građani svakodnevno svjedoče divljačkoj vožnji na tom području. "Svaki se dan tu događa svašta", kaže građanin. "Bez obzira na kameru, i dalje se navečer znaju voziti kao divljaci", dodaje građanin.

Dekan Fakulteta prometnih znanosti Marko Šoštarić smatra da su uzroci neodgovornog ponašanja u prometu neznanje i neosviještenost.

"Treba unaprijediti i postojeći kurikulum kratkoročno, a dugoročno treba uvesti novi kurikulum, odnosno puno intenzivniju edukaciju o sigurnosti prometa i prometnoj kulturi, kako bi djeca primjereno svom uzrastu naučila sve što trebaju znati o sigurnom ponašanju u prometu", rekao je Šoštarić.

*Vežite se sigurnosnim pojasevima u automobilima. Vezanje pojasa značajno povećava šanse za preživljavanje u slučaju prometne nesreće. Ma koliko kratak put bio, uvijek se vežite i pobrinite se da svi koji su s vama u vozilu također budu vezani. Vežite se i ako sjedite na stražnjem sjedalu - zakoni fizike jednako vrijede i na prednjem i na stražnjem sjedalu. Osim što je to zakonski uvjetovano (kazna za nevezivanje pojasa je 130 eura), sigurniji ćete biti i vi, ali i svi ostali koji se nalaze s vama u vozilu. Vezanje pojasom jedan je od najučinkovitijih načina sprječavanja teških stradavanja.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.