Bankrot grada Baldasar branio zakonom, a sada dogovorom s bankama koje traže 53 milijuna eura

Foto: FAH

SPLITSKOM gradonačelniku Ivi Baldasaru bankrot grada bio je nepojmljiv još od prvog trena kada se saznalo za tužbu Erste i UniCredit banaka od 53 milijuna eura. Baldasar je bankrot Grada Splita u srpnju branio zakonom koji priječi kolaps jedinice lokalne uprave unatoč blokadi računa, a danas, sasvim neočekivano, dogovorom sa bankama koje su podnijele tužbu. Što bi to trebalo značiti, na kakav konkretno dogovor misli, nije pojasnio. Da nekakvog dogovora ima, čemu onda arbitraža? Utuženih 53 milijuna eura predstavlja otprilike pola proračuna Grada Splita i sasvim je sigurno da bi gubitak spora značio poprilične probleme za funkcioniranje grada, čija je administracija nabujala do neslućenih dimenzija i jede značajan dio proračuna.

Grad Split nema ni za investiciju od desetak milijuna kuna

U kakvoj se situaciji nalazi Grad Split, najbolje ilustrira forsiranje famoznih plodouživanja. Upravo je zbog toga što u Gradu nemaju 10-ak milijuna kuna za sređivanje oronule Turističke palače, Baldasar zapeo za taj oblik javno-privatnog partnerstva po kojem će plodouživatelj Stipe Mađor, inače, njegov sponzor kampanje iz 2013. godine, dobiti na upravljanje Palaču na 20 godina. Kupit će najam korisnika prostora, a dio plaćati Gradu.

Muke po A-Cosmosu

Što je tih 10 milijuna kuna spram 53 milijuna eura plus još koji milijun na kamate? Da stvar bude gora, nije to jedini financijski udar koji prijeti Gradu, jer Baldasar je, podsjetimo odustao od nagodbe sa Slovencima iz A-Cosmosa koja se trebala pogoditi na 32 milijuna kuna plativo u nekoliko godina za autobuse koje Promet nije otkupio nakon otplate leasinga. Spor se vuče iz 90-ih, a Promet je zasad nepravomoćno izgubio sedam milijuna kuna, što sa kamatama izađe gotovo 40 milijuna kuna.

U tužbi za autobuse zasad je odbijen odvjetnik Željko Lubina, koji potražuje naknadu za korištenje autobusa od 1998. godine. Otkupio je autobuse od Slovenaca i njegova tužba još je izdašnija.

Baldasar je najavio kako će razvlastiti Promet od gradskih parkirališta i time ih rasteretiti 22 milijuna kuna prihoda godišnje, što je naznaka da se gradski prijevoznik tjera u stečaj, a to je scenarij na koji se pomišljalo još u Kerumovo doba kada je aktualizirana tužba Slovenaca. U slučaju da se to uistinu i dogodi, Slovenci kane aktivirati sporazum o nagodbi kojeg je potpisao Baldasar, ali ga nije odobrilo Gradsko vijeće.

53 milijuna eura za banke, 40 ili tko zna već koliko milijuna kuna Slovencima za autobuse, što će, u slučaju da sve to dođe na naplatu vrijediti riječi predsjednika Gradskog vijeća Borisa Ćurkovića, dugogodišnjeg šefa Pravne službe Vodovoda i kanalizacije, kako na računu treba ostati dovoljno novca za funkcioniranje Grada? Koliko će se desetljeća otplaćivati ti dugovi? 

Krkina inicijativa: Platite 60 milijuna kuna i rasteretite se briga

Grad Split, vidjeli smo po plodouživanju, nema novca ni za najbanalnije investicije, a novi zaplet donio je današnji medijski istup odvjetnika Tomislava Krke, zastupnika Konstruktor-inženjeringa, koji je baš u petak potvrdio sklopljenu predstečajnu nagodbu sa gotovo dvije milijarde kuna duga. Krka je, kao član Odbora vjerovnika TPN Sportskog grada u stečaju, firme koja upravlja Spaladium arenom, predložio da Grad i država za 60 milijuna kuna otkupe potraživanja banaka od 600 milijuna kuna i time se izvuku iz neugodne situacije, tj. mogućeg gubitka spora. Baldasar to nije htio komentirati budući da je arbitraža između banaka i Grada u tijeku. Pozvao je na oprez te zaključio da treba odvojiti stečajni postupak nad TPN-om od prava banaka koje imaju hipotekarno razlučno pravo nad Spaladium arenom.

Dogovor, eto, zazivaju i Baldasar i Krka, no jedno je jasno, da je bio moguć ikakav, do arbitraže ne bi došlo.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.