LOBIST TVRDI Croatiju Airlines treba prodati, zašto ne Kinezima?

Foto: FAH, facebook

BURNE reakcije u javnosti izazvala je odluka državnog avioprijevoznika o prodaji slotova na londonskom aerodromu Heathrow. Za mnoge je to znak konačne propasti Croatia Airlinesa. Lobist David Lekaj, smatra da je bolje umjesto rasprodaje slotova prodati cijelu tvrtku.

"Bilo bi mnogo bolje da, umjesto rasprodaje zlata vrijednih slotova, Vlada proda Croatia Airlines u paketu. Bez slotova će posrnula hrvatska avio-kompanija postati gotovo potpuno bezvrijedna, dok bi, primjerice, u rukama Kineza zračna luka Dr. Franjo Tuđman postala jedna od najprometnijih u Europi", tvrdi David Lekaj, Predsjednik Euro-Azijske poslovne asocijacije koji je prošle je godine, u središtu najveće online trgovine na svijetu, Alibaba groupe, predstavio potencijale Hrvatske.


Uprava Alibaba groupe bila je, kako tvrdi, fascinirana hrvatskom infrastrukturom, ponajprije najbrojnijom mrežom zračnih luka po glavi stanovnika u EU.

"Neke od najvećih kineskih avio-kompanija pokazale su tada i vrlo konkretan interes za Croatia Airlines. Razlog - u prvom redu slotovi, a potom i ljudski resursi. Naime, koliko god su financijski moćne, kineskim avio-kompanijama, nedostaje upravo taj ključni segment kojeg Croatia Airlines ima", kaže Predsjednik Euro-Azijske poslovne asocijacije. Ističe kako izlazni broj turista iz Kine konstantno raste te dostiže brojku od impozantnih 130 milijuna turista godišnje s potrošnjom od 300 milijardi dolara, dok s druge strane naš nacionalni avio prijevoznik iz mjeseca u mjesec tone sve dublje u poteškoće.

"Prodaja Croatia Airlinesa nije najcrnji scenarij!"

"Susjedna Srbija je svoju avio kompaniju Air Srbija prodala strateškom partneru Etihad Airways. U relativno kratko vrijeme njihov je avio-prijevoznik, od gubitaša, izrastao u renomiranu tvrtku koja postupno usmjerava svoje linije sa susjednih zemalja na Beograd, čime je ostvaren strelovit rast prometa zračne luke Nikola Tesla s tendencijom da postane regionalni centar. Po sličnoj bi se formuli, ukoliko bismo se primjerice usmjerili na moćno kinesko tržište, mogla od sve izglednije propasti spasiti i Croatia Airlines. Kada bi Kinezi kupili Croatia Airlines, preko zračne luke Dr Franjo Tuđman slijevao bi se gotovo sav turistički i cargo promet iz Kine. Treba svakako imati na umu i to da je cargo centar itekako važan i za naše izvoznike u Kinu, ponajprije za proizvođača vina, maslinovog ulja, tartufa...", kaže Lekaj.

Croatia Airlines, ističe, nije jedini primjer lošeg upravljanja državnim poduzećima. I dok se Hrvatska prema svojim tvrtkama odnosi maćehinski, Kinezi, kako tvrdi, imaju sasvim drugačiji, no vrlo uspješan model.

"Kada je riječ o udjelu države u najvećim i na globalnom tržištu iznimno uspješnim tvrtkama, Kina je na samom vrhu svjetske ljestvice. No, presudna je činjenica da u Kini nema niti jedne tvrtke koja je u 100-postotnom državnom vlasništvu. Iza svake uspješne kineske tvrtke stoji privatni strateški partner s određenim postotkom u vlasništvu, koji dizajnira koncept i vodi tvrtku, dok mu država daje potporu.
Upravo je ta moćna sinergija javnog i privatnog Kinu dovela do vrha svjetskog gospodarstva“, pojašnjava Lekaj.

Potpisom Memoranduma o suradnji s NR Kinom, u sklopu inicijative '16+1' Kine i zemalja Srednje i Istočne Europe, premijer Plenković je, kako tvrdi, napravio dugo očekivani, ključni iskorak u razvijanju odnosa naše zemlje s Kinom, što, smatra, može biti od pomoći hrvatskom gospodarstvu, posebno realnom sektoru,

"Kina nudi novac, a pri tom ne traži u zamjenu strateško ili vojno partnerstvo, ili pak promjenu unutarnjeg društveno-ekonomskog modela Hrvatske, što su od nas tražili i još uvijek traže naši zapadni partneri. I sam izbor novog predsjednika SAD-a, Donalda Trumpa, nagovještaj je značajnih promjena na globalnoj sceni, a mijenjanjem scene, nužno će se mijenjati i čitav scenarij. Baš kao što je nekada Reaganov glumački background definirao njegov stil upravljanja državom tijekom mandata, za očekivati je i da će Trumpov poduzetnički način razmišljanja unijeti promjene u dosadašnje poimanje politike, na što Hrvatska mora biti spremna", poručuje Predsjednik Euro-Azijske poslovne asocijacije.
 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.