Sisačka Čeličana nakon dvije godine nastavlja proizvodnju u noćnoj smjeni zbog jeftinije struje

Ilustracija: 123rf
 
NAKON što je prije dvije godine talijanska tvrtka ABS prekinula proizvodnju u sisačkoj Čeličani, proizvodnja se nastavlja, a na posao je pozvano 40 radnika, uglavnom iz te tvrtke, koji će raditi u noćnoj smjeni, kad je struja jeftinija, doznaje se od radnika koji su dobili pozive.
 
Proizvodnja je prekinuta 1. prosinca 2015. zbog, kako je obrazloženo, "teškog stanja na tržištu čelika i nerentabilne proizvodnje". Tada su raskinuti ugovori o radu na određeno vrijeme sa stotinjak radnika, a oni koji su imali ugovore na neodređeno vrijeme prebačeni su u druge tvrtke tog vlasnika ili partnera, gdje su sklapali tromjesečne ugovore. 
 
Tvrtka ABS u sastavu talijanskog koncerna "Danieli", koja je čeličanu kupila od bivše Željezare Sisak, u najsuvremeniju tehnologiju tog pogona uložila je oko 25 milijuna eura. No, unatoč velikim ulaganjima, kao veliki potrošač električne energije u Hrvatskoj nije uspjela izboriti status povlaštenog potrošača pa je proizvodnja organizirana samo u noćnoj smjeni, zbog čega je ugašena proizvodnja.
 
Izgrađena je 1954. godine
 
Čeličana ABS-a jedini je proizvodni pogon bivšega Metalurškog kombinata Željezare Sisak, koji je opstao. Čeličana je u Sisku izgrađena 1954. godine, kad je u pogon puštena prva Siemens-Martinova peć, a godinu dana poslije i druga. Te je peći poslije zamijenila modernija i rentabilnija elektropeć, koju je ABS zamijenio još suvremenijom.  
 
Prošle je godine zbog stečaja proizvodnju prekinuo i Metaling, tvrtka za proizvodnju čeličnih konstrukcija, koja je poznata po konstrukcijama zagrebačke Zračne luke "Franjo Tuđman", splitskog stadiona Poljuda, sportske dvorane Dražena Petrovića u Zagrebu i mnogim drugima.
 
Želite li momentalno primiti obavijest o svakom objavljenom članku vezanom uz Sisak, instalirajte Index.me aplikaciju i pretplatite se besplatno na tag: Sisak.

Index.me aplikaciju za android besplatno možete preuzeti na ovom linku, dok iPhone aplikaciju možete preuzeti ovdje.
Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.