Rimčevi Izraelci surađivali su s Teslom. Sve je propalo nakon tragične nesreće

Foto: HINA/Youtube

Iz Project 3 Mobilityja, tvrtke Mate Rimca zadužene za robotaksije, jučer su priopćili kako su sklopili suradnju s izraelskom firmom Mobileye, istaknuvši da se radi o globalnom lideru u rješenjima za autonomnu vožnju. 

Dogovoreno je kako će Rimčevi robotaksiji koristiti "naprednu Mobileye tehnologiju za autonomna vozila - Mobileye Drive". U priopćenju stoji kako će usluga robotaksija biti lansirana 2026. godine, dok prva faza testiranja Mobileyeve tehnologije na ulicama Zagreba kreće već ove godine. 

>> Registar afera: Afera Robotaxi

Mobileyeva suradnja s Teslom neslavno propala

Mobileye, proizvođač kamera sa senzorom, čipova i softvera, sklopio je prije desetak godina partnerstvo s Teslom, koje nije dobro završilo. Mobileye je tri godine opskrbljivao Teslu tehnologijom za značajku poluautonomnog autopilota koja se koristi u električnim vozilima Model S i Model X.

Odnosi između poznatog proizvođača automobila i njegovog dobavljača tehnologije zahladili su zbog nesreće na Floridi u svibnju 2016. godine, u kojoj je poginuo 40-godišnji vozač Teslinog automobila. Vozač je poginuo nakon što sustav autopilota u njegovoj limuzini Model S nije uspio zaustaviti vozilo koje se zatim zabilo u kamion. 

Tesla je tada priopćila kako sustav nije uspio otkriti bijeli kamion s 18 kotača i prikolicom u svijetlim, sunčanim uvjetima. "Preliminarna izvješća pokazuju da je do sudara došlo kada je tegljač s prikolicom skrenuo ulijevo ispred Tesle", naglasili su. 

Gornji dio Teslinog auta bio otkinut od siline sudara

Američki regulatori, koji su istraživali nesreću, potvrdili su da je 40-godišnji vozač Joshua Brown koristio autopilot u vrijeme nesreće. U policijskom izvješću je stajalo da je gornji dio Teslinog automobila "otkinut od siline sudara". 

Inače, Brown je posjedovao tehnološku tvrtku pod nazivom Nexu Innovations i bio je entuzijast koji je na YouTubeu objavljivao videozapise svog automobila na autopilotu. Video koji prikazuje njegov automobil kako izbjegava sudar na autocesti prikupio je milijun pregleda nakon što ga je podijelio izvršni direktor Tesle Elon Musk. 

Upravo je zbog te nesreće došlo do razlaza između dvije kompanije. Mobileye je tom prilikom objavio da prebacuje svoj fokus na sveobuhvatnija partnerstva kao što je ono uspostavljeno s BMW-om i Intelom. Iako se na početku činilo da će rastanak proći pristojno, situacija je ubrzo eskalirala, a Mobileye i Tesla počeli su se međusobno okrivljavati za razlaz. 

Regulator prebacio odgovornost na vozača

Ammon Shashua, osnivač i izvršni direktor Mobileyea, rekao je u intervjuu za Reuters kako je njegova tvrtka zabrinuta jer Tesla "gura granice u smislu sigurnosti" načinom na koji dizajnira autopilot. Iz Tesle su ubrzo odgovorili kako ih Mobileye pokušava spriječiti u razvoju njihove tehnologije automatizirane vožnje.

Američki regulator za sigurnost automobila je u siječnju 2017. objavio zaključak u kojem odgovornost za nesreću prebacuje prvenstveno na vozača. Regulator nije pronašao razlog da naredi povlačenje Teslinog Modela S. 

Odluku je pokušao objasniti i tadašnji ministar prometa Anthony Foxx. Poručio je kako su vozači dužni ozbiljno shvatiti svoju obvezu održavanja kontrole nad vozilom, ali i da proizvođači automobila moraju objasniti ograničenja poluautonomnih sustava. 

"Imao je najmanje sedam sekundi da reagira"

Brown je bio prvi vozač Tesle koji je poginuo tijekom korištenja autopilota. Svjedoci su tijekom istrage ispričali da je u trenutku sudara gledao film o Harryju Potteru. U izvješću je stajalo kako Brown nije pritiskao kočnice prije sudara i da je njegova posljednja radnja bila postavljanje tempomata na 74 milje na sat (119 km/h) manje od dvije minute prije sudara.

Regulator je tvrdio da je Brown "trebao poduzeti neke radnje prije sudara, poput kočenja, upravljanja ili pokušaja izbjegavanja vozila". "Nije poduzeo ništa od toga", istaknuto je. Također su naveli da je kamion trebao biti vidljiv Brownu najmanje sedam sekundi prije sudara.

>> Sve korupcijske afere pratite na adresi: www.index.hr/afere. Da niti jedna afera više nikad ne padne u zaborav.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.