VEĆ OD najranije djetetove dobi roditelji traže bilo kakve znakove koji bi mogli ukazivati na njegove izvanredne sklonosti ili kompetencije. Kako objašnjavaju psiholozi, odlične ocjene ili zavidni rezultati na testiranjima nisu nužno pokazatelji da je dijete inteligentno.
Iako ne postoji jedinstvena formula za identifikaciju natprosječno inteligentnog djeteta, oni smatraju kako ipak postoje određene karakteristike koje mogu ukazivat da bi dijete moglo biti inteligentnije od njegovih vršnjaka. To podrazumijeva sljedeće:
- ranu sposobnost čitanja, učenja i brzog razumijevanja stvari
- intenzivnu zaokupljenost temama koje nisu karakteristične za malu djecu
- odlično zapažanje detalja
- velika znatiželja i sklonost postavljanju pitanja
- sposobnost apstraktnog razmišljanja uz pokazivanje znakova kreativnosti i inventivnosti
- rani razvoj motoričkih vještina (npr. ravnoteža, koordinacija i kretanje)
- rano korištenje naprednog vokabulara
- odlično pamćenje raznih informacija
- samostalnost, samopouzdanje i odgovornost u izvršavanju zadataka
- sposobnost sagledavanja situacija iz različitih perspektiva i istraživanja alternativnih pristupa.