HAK testirao ljetne gume, evo koje su najbolje
HAK OBJAVLJUJE rezultate novog testa ljetnih guma u dvije vrlo popularne veličine.
U ovogodišnjem testu ljetnih guma testirane su gume dimenzija 185/65 R15, koje najčešće koriste gradski modeli i kompakti, te mesnatije 215/65 R15C, namijenjene kombijima i lakim dostavnim vozilima.
Dobra je vijest da nema ekstrema pa tako puno bolje zvuči da u konkurenciji nema katastrofalnih rezultata. Nema ni ekstremno dobrih, ali to je u ovom segmentu, gdje se vozila ne koriste na maksimumu dinamičkih mogućnosti, manje bitno.
185/65 R15
U prvom segmentu testa testirano je je 16 ljetnih modela guma u dimenziji 185/65 R15 koje najčešće viđamo na automobilima B i C segmenta, od primjerice Alfe miTo, preko Citroena C3 do Kije c'eed i VW Pola i Mercedesove A klase.
Na kraju se samo dvije gume mogu pohvaliti ocjenom "vrlo preporučljivo“, dok njih čak 14 ima srednju ocjenu "preporučuje se". Tako je pobjednik Bridgestone Turanza T005, a odmah do njega se našao nizozemski model Vredestein Sportrac 5 s također pohvalnim rezultatima.
Preostalih 14 pneumatika iz zlatne sredine mogu se podjeliti u dvije skupine: prvu koja je bila na korak od bolje ocjene (Michelin, Goodyear, Firestone, Kumho, Maxxis, Toyo i Continental) te drugu koja nije mogla dalje od oznake "preporučuje se" (Falken, Semperit, Giti, Petlas, Hankook i Pirelli). Linglong je na začelju kao najlošije ocijenjen i loš u svemu, osim potrošnji goriva.
Gledano po testiranim segmentima, čak 10 proizvođača ne pokazuje nikakve znakove slabosti. Tako su braća Bridgestone i Firestone dobili maksimalnu ocjenu (izvrstan), dok je ispod njih preporučljiva osmorka koju čine Falken, Goodyear, Maxxis, Toyo, Continental, Vredestein, Pirelli i Hankook. Michelin se nije istaknuo na suhom zbog predugačkog puta kočenja, Semperit je uz najduži put kočenja pokazao slabost i na polju sigurnosti, Kumho i Giti su patili zbog sigurnosti i upravljivosti, a Petlas i Linglong su bili još slabiji!
Na mokrom je dosta lošija slika jer se nijedan proizvođač ne može pohvaliti maksimalnom ocjenom "izvrstan", samo četiri gume su "vrlo preporučljive", dok se njih čak 12 "preporučuje". Najbolji je ponovno Bridgestone koji slijedi Vredestein s nešto slabijim rezultatom na kočenju. Michelin je bolji na kočenju, no slabiji na testu bočnog akvaplaninga, a Continental je u kišnim uvjetima u svemu solidan.
Gotovo cijela skupina od 12 slabijih guma (osim Linglonga) dobila je smanjenje ukupne ocjene upravo zbog lošijih rezultata na mokrom! A pazite sad ovo, kineski Linglong je solidan na skliskoj podlozi, ali je zato očajan po pitanju životnog vijeka. U usporedbi s Michelinovim modelom Crossclimate+, koji može izdržati čak 56.173 km, automobil s montiranim Linglong Green-Max HP010 gumama može prevaliti tek 25.636 km, što je više nego dvostruko slabiji rezultat.
Puno manje razlike primjećujemo na području potrošnje goriva, gdje najrastrošniji Firestone troši samo 0,3 l/100 km više od najštedljivijeg Maxxisa (usporedba unutar 6%).
215/65 R15
Ovo je bio prvi ovakav test i preliminarni rezultati nisu baš blistavi.
Ovdje nijedan proizvođač nije zavrijedio neku od dvije najbolje ocjene, a najslabiju ocjenu je dobilo čak devet proizvođača (Falken, Uniroyal, Michelin, Fulda, Nexen, Sava, Semperit, Hankook i Kleber). Njih pet se preporučuje (ukupni pobjednik Apollo, zatim Goodyear, Pirelli, Nokian i Continental), a dva se djelomično preporučuju (Maxxis i Kumho).
Ovako slabi rezultati posebno zabrinjavaju zato što se gume ovoga tipa sve manje koriste za prijevoz tereta, a sve više za prijevoz ljudi, gdje bi sigurnost i kvaliteta morali biti na puno višoj razini, naglašavaju u HAK-u.
Od 16 različitih proizvođača na ovom testu, čak 15 je dobilo najslabiju ocjenu na mokrom, pri čemu je jedino Continental razočarao na suhom. Tragični rezultati na skliskoj podlozi su posljedica druge karakteristike, a to je da gume kod dostavnih vozila imaju prioritet produljenog vijeka trajanja. Čak sedam od devet najslabije ocijenjenih guma (zbog lošeg ponašanja na mokrom) bilo je najbolje ocijenjeno na polju životnog vijeka. Da bi bila trajna, guma mora biti tvrda, a to znači da će joj ostale karakteristike itekako patiti.
Pobjednik ovoga testa i, naravno, najbolja guma na mokrom, indijski je Apollo Altrust, ispred Goodyearova modela Efficient Grip Cargo. Jedino ova dva proizvoda imaju vrlo dobre ocjene u sve tri ostale kategorije (po suhom, potrošnja goriva i životni vijek), dok ostali (Pirelli Carrier, Nokian cLine i Continental ContiVanContact 200) nisu najbolji ni na na suhom. Vratimo li se na kategoriju životnog vijeka, pobjednik Goodyear je sa svojih 58.087 km gotovo dvostruko izdržljiviji od najlošijeg Apolla, koji može prevaliti tek 31.728 km.
Pogledamo li rezultate po kategorijama, vidjet ćemo da problemi počinju već na suhom. Naime, u idealnim uvjetima na cesti ocjenu "vrlo preporučljivo" nije uspjela zaslužiti ni polovica proizvođača (samo 7/16) pa ne čudi da na mokrom nijedna guma nema ocjenu "vrlo preporučljivo". Štoviše, više od polovice ih se iz sigurnosnih razloga ne preporučuje (čak 9/16)!
Po potrošnji goriva i u ovoj dimenziji guma razlika je vrlo malena između najboljeg Nexena i najlošijeg Maxxisa (samo 0,3 l/100 km ili 4%), dok je na polju životnog vijeka Sava (81.518 km) više nego dvostruko izdržljivija od Nokiana (30.752 km).
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati