ISTRAŽIVANJE Otkrivamo koji su auti najčešće oštećeni u prometnim nesrećama
MNOGI zaziru od kupovine rabljenog automobila zbog brojnih nepoznanica među kojima je jedna od najvažnijih je li automobil sudjelovao u prometnoj nesreći.
Ako kupujete polovni auto i skloni ste određenim markama, pripazite. U nastavku saznajte automobili kojih marki najčešće u životnom vijeku dožive havariju koja zahtijeva bar popravak karoserije, a često i više od toga.
TOP 5 najoštećenijih automobila
Tablica u nastavku prikazuje pet marki automobila u Europi za koje je najveća vjerojatnost da će biti oštećene, prema izvješćima carVerticala. Za najčešće oštećene modele imajte na umu da svi automobili imaju različite karakteristike i popularni su kod različitih tipova vozača.
Suprotno očekivanjima, Lexus je na prvom mjestu. Automobili ove marke su pouzdani, ali snažni i brzi pa vozači često precijene svoje vozačke vještine što može završiti katastrofom. Isto vrijedi i za Jaguare, te očekivano BMW-ove modele. Primjera radi, BMW serije 3 i Jaguar XF su relativno dostupni automobili u svojoj kategoriji, ali za mnoge suviše razigrani pa najčešće i završe na popravku.
Subaru je na drugom mjestu, pokazujući da nas čak ni sustav pogona na sva četiri kotača ne može uvijek zaštititi u nezgodnim situacijama. Dalje slijedi Jaguar i BMW, a Top 5 zaključuje Dacia, čiji automobili se najčešće koriste kao radna vozila koja su stalno na cesti. Stoga ne čudi da često stradaju.
TOP 5 najrjeđe oštećenih automobila
A sad na red dolaze marke vozila za koje je najmanja vjerojatnost da će biti oštećene, prema izvješćima carVerticala. I ovdje su postoci visoki, a razlike male.
Ovi rezultati pokazuju da poželjnost marke i karakteristike automobila utječu na vjerojatnost nesreće. Na primjer, Fiat proizvodi samo kompaktna vozila. PSA koncern najčešće nudi relativno pristupačne automobile čiji motori većinom daju do 150 KS. U Top 5 ulaze još Opel i Nissan, a svi imaju udio oštećenih oko 30%.
Ovo su zemlje s najvećim postotkom oštećenih automobila
Prema analizi izvješća povijesti automobila iz različitih europskih zemalja, lako se može locirati u kojim državama je najveći postotak oštećenih automobila.
Razlike postoje, ali podaci jasno ukazuju da je najveći udio u zemljama koje su 1990-ih doživjele velike društvene promjene te nakon toga više-manje mijenjale cjelokupan sustav vrijednosti, kao i obrasce ponašanja.
Nema sumnje, navike vozača i njihov mentalitet imaju velik utjecaj, ali isto tako ostaje činjenica da oni koji žive u zemljama s većim bruto domaćim proizvodom (BDP) u prosjeku si mogu priuštiti novija vozila, dok se u dijelovima Europe s nižim standardom češće voze automobili iz inozemstva, nerijetko oštećivani. Stoga ne čudi što se i Hrvatska nalazi dosta visoko.
I na kraju
Usprkos rastu elemenata pasivne i aktivne sigurnosti u automobilima, kao i bogatije ponude sustava asistencije, prometne nesreće ni danas nisu rijetkost. Naprotiv, danas vozači nerijetko obavljaju više radnji odjednom, što odvraća pažnju i dovodi do nesreća. Baš kao što su to brzina i alkohol, tradicionalni čimbenici učestalosti nesreća.
Pravilno popravljanje automobila nakon nesreće često je skupo pa mnogi posežu za jeftinijim alternativama. Potrebe za popravcima automobila su realnost, a jedino je pitanje kako će servis biti odrađen. Pri kupovini rabljenog auta je stoga svaka sumnjičavost itekako opravdana. I doista, vjerojatnost kupnje automobila koji je sudjelovao u nesreći ovisi o marki i modelu.
Metodologija istraživanja
- Izvor podataka: Istraživanje se temelji na izvješćima o povijesti automobila koja su zatražili korisnici putem platforme carVertical. Platforma pruža podatke o povijesti vozila koristeći broj šasije (VIN), koji otkriva informacije o svakoj nesreći u kojoj je vozilo sudjelovalo, bilo kakva oštećenja, koliko su iznosili popravci, i još mnogo toga.
- Razdoblje proučavanja: od lipnja 2020. do lipnja 2021.
- Uzorak podataka: Analizirano je gotovo milijun izvješća o povijesti automobila.
- Uključene države: Poljska, Rumunjska, Mađarska, Češka, Bugarska, Hrvatska, Srbija, Slovačka, Slovenija, Rusija, Bjelorusija, Francuska, Litva, Ukrajina, Latvija, Italija, Njemačka.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati