Lukav razlog zbog kojeg trgovine premještaju proizvode - i kako vas to može koštati
Pri kreiranju rubrike Index Shopping nastojimo izdvajati odlične proizvode koji se i nama sviđaju te odlične akcije i popuste. Ne objavljujemo proizvode koje i sami ne bismo kupili ili smatramo da njihova promocija nije u skladu s profesionalnim standardima. Neki proizvodi u rubrici Index Shopping mogu biti sponzorirani.
JESTE li se ikada našli u situaciji da ste u trgovini čiji raspored znate gotovo napamet, ali ne možete pronaći kekse koje ste namjeravali kupiti? Stojite ispred police gdje ste ih uvijek nalazili, ali ih tamo nema. Zapravo, cijeli taj dio više nije ispunjen keksima i slatkim proizvodima, već su sada tamo tjestenina, umak od rajčice i konzervirano povrće.
U redu, ovo je možda drastičan primjer, ali ako godinama kupujete u istoj trgovini, vjerojatno ste u nekom trenutku naišli na reorganizaciju rasporeda trgovine. Zašto trgovine to rade? Zar nije loše za poslovanje tjerati kupce da traže artikle po dućanu? Upravo su o tome raspravljali novinari HuffPosta u svom najnovijem podcastu - Am I Doing It Wrong?
Žele da kupci šeću trgovinom i neplanirano kupe i druge artikle
"Brat moje šogorice i njegova obitelj vlasnici su trgovine u Brooklynu već 32 godine i razgovarala sam s njim da dobijem neke informacije o tome", rekla je Kristen Aiken, urednica rubrike Život i trgovina u HuffPostu.
"Rekao je da to rade kako bi prisilili kupce da šeću i otkrivaju nove proizvode jer ljudi poput mene - ja sam toliko navikla na svoju rutinu da nikada neću otkriti ništa novo - kupuju samo ono što im je na popisu."
Naime, slanje kupaca niz prolaze koje inače nikada ne bi posjetili može biti odlično za profit trgovine. HuffPost navodi da je prosječna profitna marža trgovine s hranom "samo 2%" te im je stoga potrebno da ljudi kupe više nego što su prvotno planirali. Jedan od načina kako to postići je prisiliti ih da obiđu što više prolaza tražeći artikle koje obično kupuju, a ne mogu lako pronaći.
Još jedna lukava taktika
No, postoji još jedna lukava taktika koju trgovine koriste da natjeraju kupce da lutaju prolazima koje inače ne bi posjećivali. "Recimo da želite napraviti desert s brašnom za kolače. Ako odete do odjeljka s brašnom i sličnim proizvodima, često će se tamo samo nalaziti brašno za sve namjene, ali neće biti brašna za kolače", rekla je Aiken.
"Ako odete do, primjerice, organskog odjeljka ili odjeljka za posebne dijete, poput bezglutenske, možda ćete pronaći brašno za kolače upravo tamo. To je još jedna stvar koju mi je član obitelji rekao da se događa - namjerno će staviti te neke artikle u te druge odjeljke da vas prisile da se šećete i pronađete ih."
Trgovine također strateški smještaju odjel mliječnih proizvoda u stražnji dio, tako da moramo proći pored mnogo drugih potencijalnih kupnji na putu do mlijeka ili jaja. No, i stavljaju slatkiše i pića pokraj blagajni, gdje bi kupci mogli biti inspirirani da naprave još jednu relativno povoljnu impulzivnu kupnju.
No, kako uz sve to izbjeći neplaniranu potrošnju prilikom tjedne nabavke namirnica? Najbolja opcija je napraviti popis i držati se toga. Ili kupovati online.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati