Hyundai uvodi paywall
HYUNDAI najavljuje Features-on-Demand (FODs), što je marketinški žargon za nadogradnje koje se plaćaju. Najave dodatnog plaćanja za otključavanje pristupa hardveru koji je već instaliran u automobilu stigle su nakon osnivanja tvrtke Hyundai Connected Mobility u Europi prošlog mjeseca.
Južnokorejski brend ne navodi detalje o značajkama koje bi mogle biti blokirane, ali kaže da bi od ovog mogli korist imati i stariji automobili.
Marcus Welz, direktor Hyundai Connected Mobility, rekao je za Autocar da će biti moguće poboljšati starije automobile novim značajkama. Jedan od primjera je ažuriranje softvera za poboljšanje performansi postojećeg hardvera. Na primjer, stariji Hyundai EV mogao bi postati učinkovitiji podešavanjem električnih motora i baterije. Jedna od mogućnosti je i nadogradnja softvera za senzore.
BMW se ranije našao na meti kritika zbog zaključavanja grijanih sjedala iza paywalla. Slično je bilo i s Mercedesom koji je zaključao napredne postavke upravljanja stražnjim kotačima. Audi je to napravio s s dvozonskom klimom.
Stellantis procjenjuje da će pretplate i FODs biti veliki izvor prihoda. Automobilski konglomerat s čak 14 brendova misli da će zaraditi dodatnih 4.3 milijarde dolara godišnje do 2026. Predviđa se da će iznos dosegnuti 21.5 milijardi dolara do 2030. uz "softverski omogućenu ponudu proizvoda."
Međutim, ne idu svi brendovi u ovom smjeru. Dacia je ismijavala BMW i njegovu sada već ugašenu pretplatu na grijana sjedala nudeći termofore ljudima na testnoj vožnji.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati