Test: Ford Fiesta 1.3 Comfort: Kvaliteta dostupna svima
FORD Fiesta u verziji s tri vrata na tržištu egzistira tek od rujna prošle godine, pa ne čudi što se za nju malo zna. Model koji od petvratne izvedbe nasljeđuje sve kvalitete nudi i nekoliko stotina eura nižu cijenu što ga čini itekako konkurentnim u svom segmentu.
Zaljubljenici u plavi oval kažu da je voziti Ford pravo zadovoljstvo. Tvrdnju da niti jedan proizvođač po sličnoj cijeni ne nudi automobil boljih dinamičkih svojstava odlučili smo provjeriti na trovratnoj izvedbi Fieste pokretanoj baznim 1.3-litrenim benzincem.
Dizajn
Kliknite na fotografiju kako biste vidjeli istu većih dimenzija
Više od deset godina smo morali čekati na predstavljanje nove Fieste. Najviše zamjerki starome modelu stizalo je upravo na račun zastarjelog dizajna i skučenosti putničke kabine, pa je tu model najviše i napredovao. Odmah je uočljiv sada već tradicionalni new edge pristup i naravno sličnost sa Focusom, što je samo dodatni plus.
Sprijeda u prvi plan upadaju velika svijetla s bistrim staklom, te standardna maska hladnjaka u crnoj boji s logom marke na sredini. Odabir masivnih odbojnika i blago povijenog poklopca motora s istaknutim naborima daje Fiesti moćan nastup. Dodamo li k tome još ispupčene blatobrane, možemo sasvim sigurno reći da je cilj u potpunosti ostvaren. Da, Fiesta već na prvi pogled zrači snagom i ulijeva sigurnost, dok poneki detalj osigurava danas sve prisutnu sportsku nastrojenost.
Straga je Fiesta oblikovana najmanje maštovito. Visoko postavljena svijetla su vertikalno orijentirana, što je rješenje viđeno na Focusu, ali i nekim konkurentnim modelima. Za svaku pohvalu je odabir koncepcije većeg odbojnika, kojom je skriven završetak ispušnog sustava i dobivena skladnost oblina.
Jedino po čemu se testna Fiesta razlikuje od dvije godine starije petvratne izvedbe je naravno bok vozila. Izostanak stražnjih bočnih vrata omogućio je osjetno produljenje prednjih vrata, čime je dobiveno na dinamičnosti, ali je ujedno i olakšan pristup stražnjoj klupi.
Vanjskim dimenzijama Fiesta je jedan od većih (3917x1683x1467 mm) automobila u klasi, dok je međuosovinski razmak od 2.487 mm rekord klase.
Unutrašnjost
Kliknite na fotografiju kako biste vidjeli istu većih dimenzija
Izgled unutrašnjosti na prvi pogled razočarava. Dvobojna plastika prednje armature ne ulijeva samopouzdanje, a svidjet će se tek onima koji cijene robusnost. Ipak, ne treba brzati s komentarima, jer će prvi kilometri razuvjeriti najgore pesimiste. Upravo je nevjerojatno kako je Fordu pošlo za rukom da postigne tako visok stupanj završne obrade s obzirom da je riječ o tvrdoj plastici i brojnim spojevima. Prelasci preko neravnina, pa čak i preko rasklimane tramvajske pruge, u Fiesti su praćeni apsolutnom tišinom. Plastika nigdje ne vibrira, sjedala ne cvile, a čak se ne čuje niti stražnja pomična prekrivka prtljažnika. I sve to nakon više od deset tisuća testnih kilometara.
Iako je riječ o baznom modelu, vizualni dojam je povoljan. Kromirani obrubi ventilacijskih otvora razbijaju monotoniju, a mnogima će se dopasti razigrani dizajn mjernih instrumenata. Kombinacija digitalnog mjerača goriva i temperature motora sa klasičnim pokazivačima brzine i broja okretaja je originalno rješenje. Jedino što nedostaje je putni kompjutor, koji bi itekako dobro došao.
Kad je u pitanju prostranost Fiesta je i u izvedbi s troja vrata jednako komforna. Putnici straga imaju dovoljno mjesta, a sjedala su mekana i udobna. Prednja sjedala pružaju tek premalo bočnog oslonca, što i nije neki minus s obzirom na namjenu automobila.
Prtljažnik s volumenom od 268 litara je jedan od većih u klasi, a preklapanjem stražnje klupe moguće ga je povećati do maksimalnih 945 litara (mjereno do krova). Napomenimo tek da je naslon stražnje klupe djeljiv u omjeru 60/40, što ne vrijedi i za sjedaću površinu.
Za upravljačem Fieste je ugodno sjediti. Svi prekidači su nadohvat ruke, a postizanje idealne pozicije vozača omogućuju po visini podesiv upravljač i sjedalo. Ručica mjenjača je anatomski oblikovana, a pravo osvježenje je debela ručka parkirne kočnice i lakoća njenog zatezanja.
Opremljenost
Kliknite na fotografiju kako biste vidjeli istu većih dimenzija
Testni primjerak je bio opremljen Comfort paketom opreme. Zlatna sredina u ponudi opreme između ostalog donosi dva zračna jastuka, po visini podesivo vozačko sjedalo, el. podizače stakala, servo upravljač i centralno zaključavanje.
Testni je primjerak bio dodatno opremljen metalik bojom, manualnim klima uređajem, daljinskim centralnim zaključavanjem, te radio-kasetofonom (ICE 2500) s dva zvučnika, što je cijenu automobila povećalo za dvanaestak tisuća kuna.
Inače, Comfort paket predstavlja sredinu ponude za trovratnu izvedbu, dok je kod izvedbe s pet vrata na raspolaganju još luksuzni Ghia paket.
Ipak, ono što nas je najviše razveselilo su detalji, poput otvaranja prtljažnika pritiskom na tipku i sustava koji automatski uključuje stražnji brisač pri ubacivanju u rikverc dok su prednji brisači uključeni.
Motor i vozne osobine
Kliknite na fotografiju kako biste vidjeli istu većih dimenzija
1.3 benzinac Duratec generacije predstavlja ulaznu motorizaciju, a prati ga glas pouzdanog i dugovječnog motora. Kako i ne bi, kad je riječ o motoru, koji Ford koristi već dvadesetak godina. Fordov veteran je tijekom godina kontinuirano moderniziran, pa je tako dobio s vremenom multipoint ubrizgavanje, a novom elektronikom dobiveno je na agilnosti. Razina buke je vrlo niska do nekih 3.500 o/min, da bi daljnjim povećanjem brzine počela naglo rasti. Sportski zvuk nažalost ne prate i performanse, pa tako više od tone teškoj Fiesti treba do 100 km/h 15.8 sekundi, dok ukupno može nabrati maksimalnih 158 km/h.
Krivulja isporuke okretnog momenta ima vrlo povoljnu karakteristiku, pa je barem 90 % okretnog momenta dostupno u širokom rasponu od 1.500 do 4.500 o/min. Inače maksimalni okretni moment od 106 Nm motor daje već pri 2.600 o/min.
Ovako motoriziranoj Fiesti namjena nije sportski nastrojena vožnja, već lagana i nadasve ugodna vožnja, za koju su prije svega zaslužni odličan mjenjač i vrhunsko podvozje. Izmjena stupnjeva prijenosa teče glatko i brzo. Lagana vožnja u skladu s mogućnostima motora donosi i povoljnu potrošnju, koja se u praksi kreće od 5.5 (otvorena cesta) do 9 l/100 km (gradska vožnja).
Ono što će budućeg vlasnika najviše očarati je Fiestino podvozje. S punom sigurnošću možemo potvrditi da do sada nismo imali priliku isprobati bolji ovjes u klasi, pa je stoga šteta što ispod poklopca nismo imali snažniji motor. Bilo da je riječ o gradskoj vožnji, poprečnim ili uzdužnim neravninama, ili pak o krstarenju magistralnim putovima, vožnja Fiestom je pravo zadovoljstvo. Fordov mališan guta kilometre od šale, a vozača će očarati što će s njim i nakon većih ruta biti odmoran.
Na popisu serijske opreme nema ABS sustava protiv blokiranja kotača, ali brige nema. Kočnički sustav kojeg čine diskovi promjera 232 mm sprijeda i bubnjevi promjera 203 mm straga, pohvalili su i stručnjaci iz Auto Motor Und Sport-a izabravši ga za novi standard klase. Zaustavni put je u pravilu manji od 40 metara, što je odličan rezultat i za jednog pripadnika kompaktne klase.
Kad smo se već dotakli kočnica i sigurnosti recimo još da putnike štiti kavez nosača projektiran da preuzme većinu energije udarca pri sudaru. Jezikom brojki, karoserija je u odnosu na prethodnika 100 % kruća na savijanje i 30 % na torziju odnosno uvijanje.
Zaključak
Kliknite na fotografiju kako biste vidjeli istu većih dimenzija
Kad je Ford 2001. godine na frankfurtskom auto salonu predstavio novu Fiestu, bilo je jasno da se okreće nova stranica u razvoju gradskih automobila. Fiesta je prvi predstavnik nove generacije malih automobila, koji su stvarani po sasvim drugoj filozofiji. Naime, prošlo je vrijeme kad su male automobile kupovali manje imućni ljudi, čiji jedini kriterij je bila cijena. Danas je situacija kudikamo drugačija, mali automobili ničime ne zaostaju za većom braćom, a Fiesta ide korak dalje i pokazuje da je odrasla, kako u pogledu kvalitete, tako i u svemu ostalome.
Ovako motorizirana Ford Fiesta s Comfort paketom opreme stoji 85.480 kn (10.959 eura), što nije mali novac. Međutim Fiesta je automobil, kojeg će vlasnik sa svakim kilometrom cijeniti sve više. Bilo da je u pitanju prostranost, kvaliteta ili pak najbolji ovjes u klasi.
Dodatna oprema |
Cijena (kn) |
Daljinsko centralno zaključavanje |
655 |
Manualni klima uređaj |
7566 |
Radio-kazetofon ICE 2500 |
1435 |
Metalik boja |
2675 |
Cijena modela 1.3 Comfort |
85480 |
Ukupno oprema |
12331 |
Ukupna cijena testnog modela |
97761 |
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati