Kineski div u svoje najjeftinije aute ugradio "Božje oko". Ne naplaćuje ga dodatno
OSTATAK svijeta sve teže drži korak s kineskom autoindustrijom.
Tu se posebno ističe automobilski gigant BYD, koji je već renomiranim proizvođačima očitao bukvicu. Što i koliko može najbolje je pokazao putem električnog bolida Yangwang U9, u koji je ugradio najnapredniju tehnologiju.
Ali ni tu nema pauze. BYD je upravo predstavio "God's Eye" sustav asistencije, koji nudi visoko inteligentnu tehnologiju vožnje, što između ostalog uključuje sustav autonomne vožnje. Međutim ni to nije sve. Pravi šok za ostatak poslovnog svijeta je da će ovaj sustav biti ponuđen na cijeloj gami BYD-ovih modela, uključujući i superjeftini električni model SeaGull, koji stoji ispod 10.000 eura.
Pritom su Kinezi predvidjeli tri varijante sustava s do tri LiDAR senzora, ali gdje ulazni sustav već donosi tri kamere. C razina sustava donosi 12 kamera, pet radara i 12 ultrazvučnih senzora. Oni nadziru do 300 m prostora ispred vozila, a točnost pozicioniranja je 1 cm, odnosno 2 cm pri parkiranju.
Dovoljno je reći kako jednostavnije A i B verzije mogu samostalno upravljati vozilom u gradu koristeći navigaciju. Razina je to koju još ne nudi ni najnapredniji ADAS sustav na zapadu, kao što je Mercedesov Drive Pilot razine 3. Recimo i kako je Božje oko povezano na DeepSeek sustav umjetne inteligencije.
Predsjednik BYD-a Wang Chuanfu naglasio je prilikom prezentacije sustava da BYD ima najveću bazu podataka automobila u Kini. Tvrdi da BYD trenutačno ima 110.000 inženjera, a njih 5000 su inženjeri za istraživanje i razvoj u domeni inteligentne vožnje. Tijekom prošle godine BYD-ov ADAS sustav je dnevno odrađivao nevjerojatnih 72 milijuna kilometara u treningu, prenosi Car News China.
Planira i ugradnju Deep Seeka
Tesla je BYD-ov glavni konkurent i sličnu je funkciju potpuno autonomne vožnje u SAD-u ponudio uz mjesečnu pretplatu od 99 dolara ili jednokratnu uplatu od 8000 dolara. Tesla trenutačno čeka regulatorno odobrenje za pokretanje testiranja na kineskom tržištu. Tesla će možda morati preispitati svoju strategiju temeljenu na pretplati kada njegova autonomna vožnja bude dostupna u Kini, ističe Le.
BYD je također objavio plan da u svoje automobile integrira DeepSeek, model umjetne inteligencije kineskog startupa koji je dospio na naslovnice u siječnju sa svojim chatbotom. Osim Tesle, očekuje se da će BYD-ova objava izvršiti pritisak na druge kineske konkurente poput Xpenga i Geely Auta, čije su dionice pale u utorak.
Analitičari kažu da bi ovaj potez mogao dodatno potaknuti već postojeći cjenovni rat na najvećem svjetskom tržištu automobila. Dionice BYD-a porasle su za više od 4% nakon što je u utorak počelo trgovanje na burzi u Hong Kongu.
"2025. će biti prva godina inteligentne vožnje za svakoga", rekao je predsjednik BYD-a Wang Chuanfu u sjedištu kompanije u Shenzhenu. Wang je predvidio da će inteligentna vožnja visoke razine postati bitna značajka u automobilima u sljedeće tri godine, nešto poput sigurnosnih pojaseva i zračnih jastuka.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati