Libijska raketa: Pogledajte zaboravljeni Gadafijev projekt narodnog auta

GADAFI i njegova ideja idealne države mrtvi su više od desetljeća, kao i njegov san o libijskom narodnom automobilu.
Saroukh el-Jamahiriya, poznat i kao Libijska raketa, bio je utopijski projekt libijskog vođe s ciljem stvaranja jednog od najboljih, ali i najsigurnijih automobila na svijetu. Iako je osnovna ideja bila korištenje isključivo libijskih resursa, na ovoj "raketi" radili su i strani stručnjaci.
Koncept je predstavljen 1999. povodom 30. godišnjice Gadafijeve revolucije. Dizajn automobila odražavao je futuristički pristup s oštrim, aerodinamičnim linijama koje su podsjećale na raketu. Automobil se protezao na pet metara dužine nudeći kraljevski komfor za svih pet putnika.
Nakon premijere prototipa projekt pada u zaborav i ne spominje ga se punih deset godina. No 2009. godine iznenada na scenu dolazi nova verzija, navodno predserijski model. Dizajn potpisuju Talijani, ali uz snažno uplitanje Gadafija.
Domenico Morali, izvršni direktor Tesco TS-a, automobilske dizajnerske tvrtke sa sjedištem u Torinu, rekao je da je Gadafi sudjelovao u raspravama o dizajnu automobila te je tražio originalno vozilo izrađeno od libijskih materijala, uključujući mramor, kožu i tkaninu. Inače, Tesco je radio na dizajnu automobila i koordinaciji proizvodnje prototipa.
Sada se razvukao na 5500 mm dužine i 1870 mm širine, uz osjetno moderniji izgled. Izradu ovog prototipa Gadafi je navodno platio oko dva milijuna eura.
Ispod poklopca je bio trolitreni V6 motor s oko 230 KS maksimalne snage. Performanse nisu nikad objavljene, ali se spominju procjene da 100 km/h postiže za oko 7 sekundi. Automobil je opremljen run-flat sustavom pa je mogao prijeći stotine kilometara s probušenom gumom, što bi moglo biti korisno tijekom vožnje kroz prostranu libijsku pustinju.
Ostale sigurnosne značajke uz specifični šiljasti dizajn uključuju uređaj za prekid dovoda goriva u slučaju nesreće, kao i odbojnike osmišljene za apsorpciju energije udarca. Unutrašnjost je bila opremljena zračnim jastucima, sustavom za apsorpciju udara i "elektroničkim obrambenim sustavom", što je sve trebalo pridonijeti sigurnosti putnika.
Gadafijeva vizija za Saroukh el-Jamahiriya bila je proizvodnja automobila uz korištenje isključivo libijskih resursa, s planom izgradnje tvornice u Tripoliju. Planirana je proizvodnja oko 50.000 primjeraka godišnje uz izvoz na europsko tržište. 2009. godine započela je gradnja tvornice koja nikad nije dovršena.
Međutim, unatoč ambicioznim planovima, projekt nikad nije prešao fazu prototipa, a serijska proizvodnja nije ostvarena.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati